Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Ahogy egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy legalábbis idén nem lesz IMF-megállapodás, egyre erősödött a dilemma, hogy nem lenne-e célszerű feladni ezt az elképzelést - írja a CIB Bank elemzője.
A legjelentősebb ellenérv természetesen éppen maga az IMF-megállapodás volt, hiszen joggal lehet(ett) arra számítani, hogy egy nemzetközi kötvénykibocsátás híre a piac számára az IMF-megállapodás végleges törlésének hírével lett volna egyenértékű - ismerteti a CIB elemzését a Világgazdaság Online. Azt, hogy a dilemma feloldásán aktívan dolgozik a kormányzat, több bejelentés is visszaigazolta: először egy elsősorban lakossági befektetők számára indított belföldi eurókötvény-kibocsátás megszervezése, majd az állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Bank eurókötvénykibocsátási terveiről szóló híresztelések következtek. Ezek „teszteredményeket” szolgáltathatnak egy szuverén kibocsátáshoz, melynek feltételeit egyelőre az S&P által bejelentett legutóbbi leminősítés sem ingatta meg.
Annál inkább szorító feltételt jelent az idő: decemberben az év végi zárás miatt már jelentősen visszaesik egy nemzetközi kibocsátás iránti fogékonyság, lényegében függetlenül a mégoly optimista globális hangulattól. Másrészt az adósságfinanszírozási kérdések aktualitását jelenti, hogy az eddigi rendnek megfelelően hamarosan (várhatóan december közepéig) véglegesítik a 2013-as államadósság-finanszírozási programot, ami az IMF-tárgyalások idei sikere esetén természetesen az olcsóbb finanszírozási forrásra épülhetett volna, legalábbis a devizás törlesztések tekintetében.
Ehelyett áthidaló megoldásként az idén a sikeres forintkötvény-kibocsátásokból befolyó összegek egy részének piacon történő devizára váltásával folyt a kötvény- illetve nemzetközi hiteltörlesztések egy része - ezzel egyben a jegybanki tartalékok csökkenését is tompítva.
Ahogyan azonban azt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára, Pleschinger Gyula is jelezte, a jövő évi terv természetesen nem épülhet erre - amit a piaci szereplők közvetlenül egy eurókötvény-kibocsátás tervezésére való utalásként tekintettek. A piaci várakozások szubjektív felméréséből következtetve 3-6 hónapon belül számítanak egy nemzetközi kibocsátásra, tekintettel az "orrnehéz" 2013-as lejárati struktúrára. A jövő évi finanszírozási terv közzétételéig tehát az egyik legfontosabb kérdés az lehet, hogy milyen új információk látnak napvilágot, amelyek lehetővé teszik a jövő évi devizatörlesztések biztonságos megalapozását. A nemzetközi piaci háttér ebből a szempontból egyelőre kedvező, de az amerikai költségvetési viták fényében ez sem egy megingathatatlan körülmény.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.