Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Még nincs végleges döntés az alapvető élelmiszerek áfájának csökkentéséről - tudta meg a Népszabadság a Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM).
Egyelőre lepattant a kormányról a hazai élelmiszeripar meghatározó cégeit tömörítő lobbicsoport javaslata az alapvető élelmiszerek áfájának tíz százalékra csökkentéséről - írja a lap szerdai száma.
A Népszabadság felidézte, hogy a Fórum az Alapvető Élelmiszerek Áfájának Csökkentéséért nevű szervezet megbízásából tavaly nyáron az Ernst & Young tanulmányt készített, amely szerint tízszázalékos áfakulcs mellett a büdzsébe is befolyna a forgalmi adóból várt bevétel, ugyankkor ilyen áfaszint mellett már nem lenne kifizetődő a feketekereskedelem.
Az élelmiszeriparban úgy tudják, az NGM most azért nem ment bele az áfacsökkentésbe, mert nem merték megkockáztatni, hogy ne teljesüljön az idei évre meghatározott hiánycél.
A tárcánál azzal érveltek, hogy az Európai Bizottságnál és a Nemzetközi Valutaalapnál (IMF) most rosszul venné ki magát egy radikális áfacsökkentés.
Ezt Torba Tamás, a fórum szóvivője azért nem érti, mivel ők is tárgyaltak az EU, illetve az IMF képviselőivel, és ezeken az egyeztetéseken nem merültek fel ilyen aggályok. Sőt, a szóvivő szerint a külföldi tárgyalópartnerek megdöbbenve értesültek arról, hogy Magyarországon mekkora problémát jelent a feketegazdaság az élelmiszeriparban - olvasható a lapban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.