szerző:
MTI/Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

A Pénzügyi Békéltető Testületek által érdemben tárgyalt esetek több mint 50 százaléka valamilyen egyezséggel zárul - írja a keddi Napi Gazdaság.

A gazdasági napilap cikke szerint a Pénzügyi Békéltető Testületek (PBT) eddigi munkája azt bizonyítja, hogy a pénzügyi terület hatékony fogyasztóvédelmi eszköze lett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) mellett működő intézmény.

Az elmúlt év első kilenc hónapjában a PBT elé 2886 ügy került - ebből 339 még 2011-ről datálódott -, amelyek közel 85 százalékát, 2432 ügyet le is zártak. A tanácsban tárgyaló testületek az első háromnegyed évben 1373 ügyben összesen 1945 meghallgatást tartottak, a hét tanács egyenként hetente 7 ügyben tartott meghallgatást.

Az érdemben elbírált panaszok esetében az eljáró tanács előtt az ügyek negyedében, 617 esetben zárult egyezséggel az eljárás, ám a PBT munkájának igazi gyümölcsét jól mutatja az, hogy összességében 791 esetben született mindkét fél számára elfogadható megoldás. A PBT-statisztika készítői ugyanis - teljes joggal - ide sorolják azokat az eseteket (tavaly kilenc hónap alatt 68 ilyen történt), amikor a két vitás fél a PBT eljárásán kívül megállapodott egymással - itt zömmel olyan ügyekről beszélünk, amikor az adott szolgáltató, szembesülve a PBT-megkeresésről, saját maga ajánlott egyezséget ügyfelének.

Ugyancsak ebbe a körbe sorolható az a 67 eset, amikor a kérelmező visszavonta a beadványát, mivel jól érzékelhető az, hogy ilyen esetekben is megegyezés született, illetve a kérelmező a pénzügyi békéltetési eljárásban megismerte, megértette és elfogadta a korábban vitatott helyzetet - olvasható a Napi Gazdaságban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!