Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Rekordévet zárt tavaly a vendégszám több mint 6 százalékos növekedésével és a bevételek 5 százalékot meghaladó emelkedésével a horvátországi turizmus, a magyar vendégek azonban a korábbinál körülbelül 3 százalékkal kevesebben voltak.
2012-ben 11,8 millió vendég összesen 69,2 millió éjszakát töltött Horvátországban, ez 5 százalékos létszámnövekedést és a tartózkodási idő több mint 6 százalékos emelkedését jelenti. A bővülés annak ellenére jelentős, hogy kevesebb horvát belföldi vendéget regisztráltak a szálláshelyeken, a külföldi nyaralók aránya ugyanis jóval nagyobb mértékben nőtt – mondta Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője pénteken.
A múlt évben 323 ezer magyar turista utazott Horvátországba, körülbelül 3 százalékkal, azaz nagyjából 11 ezerrel kevesebb, mint a korábbi évben. A vendégéjszakák számában 4 százalékos csökkenés mutatkozik, a tavaly regisztrált 1,8 millió éjszaka nagyjából 70 ezerrel marad el a megelőző évitől.
A turisztikai szakember hozzátette: a Horvátországban eltöltött idő alapján a magyarok még mindig a 9. helyen állnak a legjelentősebb küldő államok sorában.
Marin Skenderovic beszélt arról is, hogy a horvát turisztikai iparág tavalyi bevételei - az első 9 hónap adatai szerint - több mint 5 százalékkal haladják meg a 2011-es összeget. Az első három negyedévben a turizmus által generált 6,4 milliárd eurós bevétel az ország GDP-jének 19,3 százalékát adja, ami 1,4 százalékkal magasabb arány a korábbi évnél.
Horvátországban idén nagy reményeket fűznek a turizmust és a vendéglátást érintő áfacsökkenéshez: januártól általános 25 százalék mellett 10 százalékra mérsékelték az ágazatban a forgalmi adó mértékét. Ez azonban nem jelent feltétlenül árcsökkenést, sokkal inkább a minőség javítását, illetve a beruházói kedvet növelheti – tette hozzá.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.