Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Getronics Magyarország Zrt., az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az autópálya-kezelőt a visszalépésről. Az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján a cég "nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést", ezért a szerződést nem írják alá.
Visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics - közölte szombaton az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., amely a döntést tudomásul vette.
A közlemény szerint a Getronics Magyarország Zrt. mint az elektronikus útdíjszedési rendszer teljes körű bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az ÁAK Zrt.-t a visszalépéséről. A Getronics közlése szerint az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján "nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá" - áll az ÁAK közleményében. A Getronics későbbre ígért tájékoztatást.
A hvg.hu elsőként számolt be arról, hogy megbukott az e-útdíj tender, miután nem sikerült keddig aláiratni az egy hónapja győztesnek választott Getronics Magyarország Kft. képviselőjével az állami megbízási szerződést.
A Getronics-ot tavaly december 15-én hirdették ki győztesnek a hazai e-útdíj rendszer kiépítéséről és üzembe helyezéséről szóló közbeszerzési pályázaton, de a jogszabályok által biztosított határidőig, azaz e hét keddig nem született meg a nyertes pályázóval kötendő megbízási szerződés. A nyertes ajánlattétel értelmében a cég nettó 34,89 milliárd forintért vállalta volna, hogy felépít és 2013. július 1-től teljes körűen rendelkezésre bocsát egy olyan útdíjfizetési rendszert, amely lehetővé teszi a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművek részére, több mint 6100 km úthálózaton a megtett úttal arányos díjfizetést.
A szerződéskötési határidő lejárta után, január 16-án szerdán Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkára sajtótájékoztatón azt jelentette be, hogy a Getronics Kft. további 30 napot kap a szerződés aláírására, lényegében azért, mert a cég hivatalosan január 14-én jelezte: a szerződést rajta kívülálló okok miatt nem tudja aláírni.
Most, hogy a Getronics visszalépett, az NFM azt közölte: megvizsgálja a további lehetőségeket a kialakult helyzetben.
Sok mozgástér azonban nincs, mivel Vályi-Nagy szerdán azt is közölte, hogy a pályázók közül végül versenyben maradt másik pályázó, a T-Systems Magyarország Zrt. nem léphet a Getronics helyébe. Ennek oka az államtitkár szerint az, hogy a cég ajánlata (54 milliárd forint) sokkal magasabb, a kormányzatilag tervezett 40 milliárdos kerettől. Valójában azonban a T-Systems azért sem lehet nevet második, mert bár az ajánlata érvényes volt, az erdményhirdetéskor nem nevezték meg másodiknak. Mindebből a hvg.hu által megkérdezett közbeszerzési szakértők szerint egyértelműen az következik, hogy új eljárást kell majd kiírni.
A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja eddig 2013. július 1. volt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.