Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Szövetséget hozott létre csütörtökön a három legnagyobb vasutas szakszervezet, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ), a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a VDSZSZ Szolidaritás - jelentették be a szervezetek vezetői sajtótájékoztatón Budapesten.
A Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) nevű szervezet programjának legfontosabb elemei a munkahelyek megtartása, a méltányos bérezés és a méltó munkakörülmények - ismertette Papp Zoltán, a VSZ elnöke.
A 25 ezer tagot számláló új szakszervezeti szövetség egységesen kíván fellépni annak érdekében, hogy a vasúti területen induljanak bértárgyalások a munkáltatókkal. A reálbérek szinten tartásának biztosítására a szakszervezetek infláció fölötti bérajánlásban szeretnének megállapodni.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke kérdésre válaszolva elmondta, hogy jelenleg nem folynak érdemi tárgyalások a munkáltatóval az idei bérfejlesztésről, annak ellenére, hogy a három szakszervezet már tavaly ősszel kezdeményezte az egyeztetések megkezdését az idei béremelésről.
A szakszervezeti vezető úgy tudja, hogy a munkáltató vagyonkezelői utasításra nem kíván bért emelni az idén. Hozzátette: a szövetség tagjai úgy gondolják, hárman együtt képesek lesznek kialkudni, ha kell kierőszakolni, hogy legyen bérfejlesztés a vasúti ágazatban az idén.
Gaskó István emlékeztetett, hogy a mostani vasutas szakszervezetek 1989-90-ben alakultak a korábban egységes mozgalomból. A működésük során olykor megosztották a vasutas társadalmat és sok problémát okoztak egymásnak is. A mostani szövetség azonban véget vet ennek. A három legerősebb és reprezentatív vasutas szakszervezet hozta létre a szövetséget, amely nagyon erős és hatékony érdekérvényesítő képességgel rendelkező szövetség lesz. A szövetségen belül az egyes szakszervezetek megtartják önállóságukat. Papp Zoltán hangsúlyozta, hogy a szembenállást felváltja az együttműködés, és az egység midig erősebb, mint a különállás.
Kiss László, a MOSZ elnöke kiemelte, hogy konkrét célokat is megfogalmazott az alakuló ülés. A bértárgyalások megkezdése mellett célkitűzés az is, hogy a vasúti munkavállalók visszakapják azokat a korábban kiharcolt jogosultságokat, amelyeket az új Munka törvénykönyve "elvett" tőlük. Azt is el kívánják érni, hogy a MÁV csoportnál zajló átalakítás ne vezessen munkahelyek megszűnéséhez.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.