Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Összesen 29 "öttalálalatos" volt a kihirdetett dohánykoncessziós pályázaton, mindannyian nagyvárosokban építhetik ki júliustól saját trafikbirodalmukat. Négyesből 49 volt, de azt egyelőre megbecsülni se lehet, hogy kinek-kinek mekkora lesz a nyereménye. A települések közel 40 százalékán nem nyílik nemzeti dohánybolt.
A dohánykoncessziós pályázatokról kiadott gyorsjelentés szerint 5415 dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultságot osztanak szét, illetve ennyiről született döntés.
A pályázati nyertesek listájából kiderül, hogy nemzeti dohánybolt az ország több mint 3200 településéből első körben összesen 1717 településen nyílhat, összesen 3515 pályázó közt szétosztva. A nemzeti dohánybolt-koncessziók eloszlásáról a Budapesti Corvinus Egyetem és az Enrawell közös gyorsjelentése azt írja, hogy Magyarországon összesen 29 olyan pályázó nyert koncessziót, aki egymaga – a kiírás szerinti maximumot – öt darab koncessziót szerzett. A pályázók ráadásul 13 településen, koncentráltan jelennek meg; például Győrben, Pécsett és Szombathelyen.
Ezeken a megyeszékhelyeken több ízben is előfordult, hogy a maximális számú koncessziót nyerte egy pályázó. Ily módon például a Szombathelyen kiosztott 40 koncesszió fele 4 pályázó kezében koncentrálódik. 26 településen összesen 49 pályázó örülhet a megszerzett négy engedélynek. A három és kettő koncessziót elnyert jogosultak száma 102 és 363. 4602 nyertes pedig 1473 településen árulhatja majd dohánytermékeit.
A gyorsjelentés megjegyzi: az elnyert koncessziók számának összehasonlítása során csupán az egyes pályázókat lehetséges vizsgálni. Ugyanakkor a névhasonlóság miatt több esetben feltételezhető, hogy egy-egy településen családtagok külön-külön is nyertek koncessziós jogokat, így előfordulhat, hogy egy család kezében akár 6-8 koncesszió összpontosul. Ez egy településen komoly arány lehet, másfelől viszont az ilyen esetek száma az összes koncesszióhoz képest nem jelentős.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.