Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Aláírták a 4-es metró egyes rendszereit gyártó német Siemensszel a metró kivitelezéséhez kapcsolódó szerződés módosítását hétfőn Budapesten.
A Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója által aláírt módosítás értelmében a Siemens kötbérből eredő követelése több mint 70 millió euróról 30 millió euróra csökken, ennyit kell Budapestnek kifizetnie.
Tarlós István főpolgármester az aláírás előtti sajtótájékoztatón azt mondta, a módosítás az időalapú követelések maximalizálását tartalmazza, ezt októberben fogadta el a Fővárosi Közgyűlés, majd a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség előkészítette az előterjesztést a kormánynak, amelyet elfogadtak, és április 19-én megjelent a Magyar Közlönyben.
A főpolgármester közölte, a 4-es metró beruházása mögött húzódó szerződésrendszer legnagyobb hibája, hogy nincs generálkivitelező, emiatt minden kockázat a BKV-t és rajta keresztül a fővárost terheli, és minden kivitelező késése hatással van a többire is.
Ez történt a Siemensszel, mivel az alagút építésének csúszása, majd az Alstom Metropolis szerelvények kései szállítása is hátráltatta a német céget a munkák elvégzésében. További furcsaság Tarlós István szerint, hogy az automata metróra a szokásoktól eltérően a szerelvényeket más gyártó szállítja, mint a vonatvezérlő rendszert.
A követelések összegéről szólva azt mondta, ebben a helyzetben a legtöbb, amit megtehettek, az a kármentés volt, mert a 70 millió euró a szerződés szerint járt volna a Siemensnek, a módosítással viszont az eredeti követelés kevesebb mint felét kell kifizetni. Szerinte törekvéseik semmit nem értek volna, ha a Siemens nem korrekt módon áll a kérdéshez.
Jürgen Brandes, a Siemens vasúti automatizálási területének globális vezetője azt mondta, hogy a cégnek 1896-óta, a millenniumi földalatti megépülése óta mindegyik budapesti metróvonal építésében része volt.
A 4-es metró beruházása egy integrált projekt, amely nemcsak az automata vonatbefolyásoló rendszert, hanem az áramellátást is magában foglalja. Hozzátette, "kusza" a kivitelezés története, de mindenben közösen törekedtek a megoldásra.
Szerinte - bár nehéz ebben az esetben győztesről beszélni - Budapest és a lakosok mindenképpen nyerni fognak, ha megépül a 4-es metró. Az aláíráson Dale A. Martin, a Siemens Zrt. vezérigazgatója is köszönetet mondott a konstruktív tárgyalásokért.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.