Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Törökországban elképzelhető, hogy az évszázad üzletét kötötte meg az ország kormánya. Isztambul új repülőterének megépítésére egy török cégekből álló konzorcium nyerte el a jogot, 25 évig ők is üzemeltethetik a repteret. Cserébe viszont összesen több mint 22 milliárd eurót kell befizetniük a török államkincstárba 2017-től kezdődően. A hatalmas összeg kapcsán egyesek azonban kételkedésüknek adtak hangot, hogy vajon ennyi pénzt ki lehet-e termelni az új, éves szinten 150 millió utas kiszolgálására tervezett légikikötőből.
Törökországban elképzelhető, hogy az évszázad üzletét kötötte meg az ország kormánya. Isztambul új repülőterének megépítésére egy török cégekből álló konzorcium (Cengiz-Kolin-Limak-Mapa-Kalyon) nyerte el a jogot, 25 évig ők is üzemeltethetik a repteret. Cserébe viszont összesen több mint 22 milliárd eurót (körülbelül 6600 milliárd forintot) kell befizetniük a török államkincstárba 2017-től kezdődően – írja a Balkans.com. A hatalmas összeg kapcsán egyesek azonban kételkedésüknek adtak hangot, hogy vajon ennyi pénzt ki lehet-e termelni az új, éves szinten 150 millió utas kiszolgálására tervezett légikikötőből. A repülőtér megépítése önmagában 10 milliárd euróba kerül.
Binali Yildirim török közlekedésügyi miniszter szerint ugyanakkor az összeggel nincs probléma, mivel a nyertesek minden bizonnyal figyelmesen számolták ki az összeget, szerinte a projekt annyira nyereséges lesz, hogy a cégek sokkal többet vehetnek majd ki a repülőtérből, mint amennyit beletesznek majd. A miniszter szerint a 2008-as gazdasági válság után a világgazdaság központja a Közel-Kelet és Törökország felé fordult, Isztambul pedig a világ légitársaságainak egyik központjává válik majd.
A PPP-konstrukcióban elkészülő reptér a legnagyobb ilyen projekt a Török Köztársaság történetében, a Cengiz-Kolin-Limak-Mapa-Kalyon konzorcium döntően a legmagasabb megajánlott árral nyert, maguk mögé utasították a jelenlegi legnagyobb isztambuli légikikötőt, az Atatürköt üzemeltető TAV-ot is.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A külföldi tőkebefektetések engedélyezési rendszere Magyarországon indokolatlanul szigorú, a kormány minden ügylet minden részletére rá akar látni.
Ezúttal 2,8-as erősségűt.
Az eddig egyetlen művéről ismert MS mester tucatnyi munkáját mutatja be a Szépművészeti Múzeum.
A színész lesz a következő Nagy Ő.