Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A megtett úttal arányos díj fizetését a rendőrség ellenőrzi. Amennyiben a rendszer kiépítése meghaladja a költségvetésben tervezett összeget, átcsoportosítással, vagy az idei büdzsé módosításával oldható meg a finanszírozás - jelent meg az erről szóló kormányhatározat a legutóbbi Magyar Közlönyben.
A kormány korábbi határozata szerint az e-útdíj rendszer teljes infrastruktúrája a magyar állam tulajdonába kerül, a tulajdonosi jogokat az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. gyakorolja. A mostani határozat szerint, a díjelellenőrzéshez szükséges eszközöket az ÁAK továbbadja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek, amely azt az Országos Rendőr-főkapitányság vagyonkezelésébe adja.
A határozatban a kormány megismétli azt, hogy az e-útdíj rendszert az idei költségvetésben szereplő 42 milliárd forintból kell kiépíteni. Amennyiben a működtetés, illetve a díjellenőrzés költsége nem férne bele a keretbe, akkor a költségvetés módosításával, illetve előirányzat átcsoportosítással kell megteremteni annak forrásait.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.