Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Igazán hányattatott sorsú lett az észak-erdélyi autópálya, mind a finanszírozás, mind a kivitelezés folyamatos akadályokba ütközött, egy rövid szakasz kivételével ma sem tart sehol, miközben a kilométerenkénti költségek már elérik a 7,9 milliárd forintot.
A 415 km hosszú Bors-Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Segesvár-Brassó útvonalon épülő észak-erdélyi autópálya átadását 2005-ben 2012-re tervezték. A sztráda akkori költségvetése 2,5 milliárd dollára volt. - írja a Portfolio.hu. 2005 szeptemberben az autópálya építési munkálatait felfüggesztették, mert nem rendezte tartozásait az állam. Egy két hónapos egyeztetést követően és a téli végét megvárva 2006 tavaszán folytatódott a beruházás, mely azonban ma sincs kész.
A román szállításügyi minisztérium adatai szerint ahogy haladt előre az idő, úgy már az eredeti ár kétszeresébe került az észak-erdélyi autópálya három szakasza azon nyolc közül, amelyeket 2008 és 2010 között kezdtek el megépíteni. A minisztériumnak 2009-ben 520 millió eurót kellett átutalnia a Bechtelnek, az eredeti ütemterv szerint, az előleget, 140 millió eurót már ki is fizették, de ezzel egyelőre az erre szánt források ki is merültek. Az autópálya átadási határideje ekkor 2013 volt.
2010-ben nagyobb összeget terveztek kifizetni az autópálya építőjének, az amerikai Bechtelnek, ez a pénz azonban az előző évi munkálatok nyomán felhalmozott adósság volt, így egyetlen újabb kilométer elkészülésével sem kalkuláltak ebben az évben. Miközben Romániában egyetlen kilométer autópálya megépítése immár eléri a 7,9 miliárd forintot a magyar autópályák fajlagos építési költsége az utóbbi hat évben 3,1 milliárd forintról 1,4 milliárdra csökkent.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Összeomlott a békéscsabai vonal.
Három hete írt a belügyminiszternek Györfi Mihály, de nem jött válasz.