Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Tizennyolc flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. péntekig, a fuvarozók a szolgáltatók hálózatán keresztül teljesíthetik a megtett úttal arányos útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket.
Az előzetes egyeztetéseken több mint harminc flottakövető szolgáltató vett részt, közülük június 14-ig - két nappal a szerződéskötés elindítását követően - tizennyolcan kötöttek szerződést. A cégek száma a következő hetekben még növekedhet - tájékoztatott az ÁAK. A járművek regisztrációja az autópályakezelőnél június 20-án indul. Az ÁAK várakozásai szerint a fedélzeti készülékkel történő bevallást választják majd azok a fuvarozók, akik rendszeresen használnak díjköteles útszakaszokat. Előre nem lehet megmondani, hogy pontosan hány fuvarozó választja ezt a bevallási módot - közölte írásos válaszában az ÁAK, hozzátéve, hogy jelenleg körülbelül 40 ezer tehergépjárműben van fedélzeti eszköz.
Az ÁAK tájékoztatása szerint az e-útdíj bevezetésének előkészületei az ütemterv szerint haladnak, a beszerzési, beruházási feladatok, valamint az informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak. A tervezett indulást nem veszélyezteti külső vagy belső tényező - közölte az autópályakezelő. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jétől vezetik be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Szombat óta újra fellángoltak a tiltakozások, vasárnap éjjel és hétő hajnalban a tüntetők több helyen barikádokat emeltek.
A HétköznaPI CSAlódások zenekar koncertjéről készült videón is ezzel a skandálással zártak a rajongók.