Közép-Európa egyik cargo-központja lehet Budapest

A Budapest Airport bízik a légi teheráru szállítás jövőjében és mindent megtesz azért, hogy Budapest Közép-Európa egyik cargo-központjává fejlődhessen - közölte a Budapest Airport hétfőn.

  • MTI MTI
Közép-Európa egyik cargo-központja lehet Budapest

A cég közleményében rámutatott arra, hogy a Malév 2012-es csődje miatt kénytelen volt két évre befagyasztani a tervezett Cargo City megépítését a 2. terminál mellett, ugyanakkor azt várja, hogy a gazdaság fellendülésével párhuzamosan tovább nő az igény a légi teheráru szállításra. 

Christa Soltau, a cég cargo üzletágának vezetéséért felelős szakembere a közleményben kiemelte: a repülőtéren akár évtizedekre fedezni tudják a cargo raktárak területi igényeit, ráadásul Budapestről nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a gazdaságos, 1000 kilométeres teherautó szállítási távolságon belül. 

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság közleményében kiemelte, hogy a Budapest Airport a közúti szállítmányozásai partnerekkel közösen részt vett a müncheni "Transport and Logistics" kiállításon, ahol 63 ország 2013 kiállítója vett részt a logisztika és a szállítmányozás területéről.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.