szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kormány továbbra sem határozott a belengetett adófajta ügyében, őszig már biztosan nem dönt róla a parlament – értesült a hvg.hu.

A parlament tavaszi ülésszakából maradt két jövő heti ülésnapon már biztosan nem kerül a képviselők elé a reklámadó bevezetése, mert a kormány nem hoz döntést az ügyben – értesült a hvg.hu. Így legkorábban ősszel dőlhet el a kérdés, ami már hetek óta foglalkoztatja a szakma szereplőit.

Értesülésünket a Magyar Reklámszövetség is megerősítette, közleményükben azt írták, a tervezett reklámadóról csütörtökön lett volna esedékes a következő egyeztetés, azonban a Miniszterelnökség azt a tájékoztatást adta számukra, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását.

Orbán Viktor még május közepén beszélt arról, hogy újfajta adót vezethetnek be. Az elképzelés szerint  az adó alanya a reklám közzétevője lenne. Az adóalany nemcsak belföldi jogi személy, hanem külföldi illetőségű szervezet is lehet, amennyiben magánszemély vagy fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenységet. Az adó alapja az adóalanynak az adóévben a reklám közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétele. (Tehát nem a teljes éves árbevétele). Az adó mértékét sávosan határozza meg a tervezet. Az adóalap 1 milliárd forintot meg nem haladó része után 0 százalék, 1 milliárd forintot meghaladó, de 5 milliárd forintot meg nem haladó része után 1 százalék, 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalék, 10 milliárd forintot meghaladó része után pedig 20 százalék.

Mint megírtuk, az adó bevezetése jelentősen átrendezheti a magyar médiapiacot, mivel elsősorban a két nagy kereskedelmi tévét, az RTL Klubot, és a TV2-őt érintené érzékenyen. Különösen a veszteséges TV2 esetében érdekes a helyzet, mint megírtuk ugyanis, a csatornáért a Viasatot is működtető Modern Times Group (MTG), és a a Fidesz-közeli vállalkozóként elkönyvelt Nyerges Zsolt Infocenter.hu nevű cége is bejelentkezett. Piaci források szerint az adófajta bevezetésének lebegtetése akár azt a célt is szolgálja, hogy a leendő vevő kedvezőbb árat tudjon kialkudni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!