Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Augusztustól átlagosan legalább 8-10 százalékos drágulásra számít a tejterméktanács. Az áremelés oka a növekvő kereslet mellett az e-útdíj bevezetése is.
Elkerülhetetlen a tejtermékek kereskedelmi átadási árainak emelése, augusztustól ezért átlagosan legalább 8-10 százalékos - termékféleségenként differenciált mértékű – fogyasztóiár-emelkedés is várható - közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden.
A terméktanács közleménye az áremelkedés okaként az unió tejpiacán kialakult növekvő keresletet említi, ami már nemcsak az alapanyagot, a nyerstejet érinti, hanem többletigény mutatkozik a tejpor és a feldolgozott termékek piacán is. Emellett érvényesül az e-útdíj bevezetésével megjelenő többletköltségek hatása, valamint az adórendszer és az energiaárak vállalkozásokat terhelő változása, továbbá az, hogy a szélsőséges időjárási viszonyok rontják az egyenletes alapanyag-ellátás biztonságát.
Lukács László, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója kedden az MTI-nek kifejtette: a fogyasztói árakban az átadási árak - átlagosan 8-10 százalékos - növekedése a legtöbb esetben várhatóan érvényesülni fog. A fogyasztói árak emelkedése valószínűleg az alacsonyabban feldolgozott termékkörben érvényesül elsősorban, például a folyadéktej, a trappista sajt, tejföl, tehéntúró árában. A magasabban feldogozott, nagyobb hozzáadott értéket tartalmazó termékek ebben a tekintetben kevésbé rugalmasak a szakember szerint.
A közlemény emlékeztet: a terméktanács már tavaly augusztusban előre jelezte, hogy a piaci tendenciákat figyelembe véve 6-9 hónapon belül jelentős keresleti piac alakulhat ki. Ez pedig a felvásárlási árak, majd annak következtében a fogyasztói árak jelentős emelkedéséhez vezethet.
Az akkori figyelemfelhívás beigazolódott - mutat rá a közlemény. A múlt év augusztusi kilogrammonkénti 79 forintos felvásárlási ár decemberre meghaladta a 90 forintot, idén júniusra pedig elérte a 95 forintot. Ehhez igazodva a terméktanács elnöksége legutóbbi ülésén megemelte a tej felvásárlási alapárának éves átlagára vonatkozó prognózisát.
Az alapanyagárak, a logisztikai költségek és a termék-előállításhoz kapcsolódó költségek növekedését a magyar tejipar már nem képes saját forrásaiból finanszírozni, ezért továbbhárítja a kereskedelemre. Ellenkező esetben az ágazat szereplői olyan mértékben lennének kénytelenek exportpiacokon értékesíteni termékeiket, amely már veszélyeztethetné a belföldi ellátás biztonságát - mutat rá a közlemény.
Lukács László felhívta a figyelmet: ennek fényében időszerű volna újra megvizsgálni az alapvető élelmiszerek általános forgalmi adója csökkentésének lehetőségét, ezt már korábban is javasolta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.