Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A biztosítók minden forintért lehajolnak – ha kell, néhány havi díjhátralék miatt is behajtót küldenek az ügyfél nyakára, és ennek költségét is vele fizettetik meg.
Az eljárás költségeit és 3 havi biztosítási díjat, összesen harmincezer forintot követel egy behajtó cég egy családtól, mert díjnemfizetési hátralékkal szűnt meg tavaly a lakásbiztosításuk. Igaz, hogy ők az üzletkötő tanácsai szerint eljárva mondták fel a szerződést, ám mivel azt nem biztosítási évfordulóra tették, hátralékuk maradt. Az üzletkötő úgy gondolta, abból nem lesz probléma, ha nem fizetnek, mert 3 hónap után "úgyis automatikusan megszűnik" a díjnemfizetés miatt a biztosítás, időközben azonban ez alaposan megváltozott – írta meg az esetet az azenpenzem.hu Hozzátéve: a biztosítók ma már minden forintért lehajolnak.
A pénzügyi portál – megvizsgálva a helyzetet – arra jutott, hogy nem csak egy biztosító, de a piaci szereplők viselkedése is megváltozott. Az ok egyszerű: a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint 2010 és 2012 között összesen 66 ezer lakásbiztosítási szerződés „tűnt el” a piacról. A biztosítók tehát nem engedhetik meg maguknak, hogy „nagyvonalúak” legyenek.
A pénzügyi portál a biztosítások biztonságos felmondási protokollját és a behajtó megjelenése esetén javasolt megoldásokat is ismerteti.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.