Csökkent a fogyasztói bizalmi index

Magyarországon az első negyedévi javulás után kis mértékben, 43 pontról 41-re csökkent a fogyasztói bizalmi index a második negyedévben, de még így is 11 ponttal magasabb az egy évvel korábbinál - közölte a Nielsen piackutató szerdán.

  • MTI MTI
Csökkent a fogyasztói bizalmi index

Tájékoztatásuk szerint a magyar válaszadók 14 százaléka látja kedvezőnek a személyes pénzügyi helyzetét a következő tizenkét hónapban, míg 40 százalékuk mondta, hogy nem marad szabadon elkölthető pénze. Ugyanebben az időtávlatban a munkahelyi kilátásokat 6 százalék ítéli meg jónak, vagy kiválónak. A jelenlegi időszakot 7 százalék tartja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne vagy amire szüksége van - közölte a Nielsen.

A megélhetési költségeinek fedezése után a szabadon elkölthető pénzből vagy annak egy részéből a magyar megkérdezettek legnagyobb hányada, 28 százaléka törlesztett hiteleket, kölcsönöket a második negyedévben.

A megkérdezettek 18 százaléka tud félretenni, 16 százaléka költött lakásfelújításra, 13 százalék új ruházati cikkre.

A válaszadók 12 százaléka említette, hogy nyaralásra, üdülésre is fordít a szabadon felhasználható pénzéből, 11 százalék otthonon kívüli szórakozásra, 8 százalék új műszaki cikk vásárlására is költ.

A Nielsen negyedévenként méri ötvennyolc országban, köztük Magyarországon a fogyasztói bizalmi indexet.

A legutóbbi felmérés szerint a régiók közül világszerte Európában legalacsonyabb az átlag, 71 ponttal. A mutató 100 pont alatt pesszimizmust jelez, fölötte pedig optimizmust.

A legalacsonyabb indexet elért tíz ország közül kilenc európai. A sereghajtó Portugália (33 pont), ahogyan az első negyedévben is. Előtte Olaszország és Magyarország (41-41) áll, majd Horvátország (45), Görögország (47), Spanyolország (48), Dél-Korea (51), Franciaország (53), Bulgária (61) és Szlovákia (62) következik.

Egyetlen régióban, Ázsiában a Csendes-óceáni térséggel együtt optimisták a fogyasztók, ahol a bizalmi index átlaga a közelmúltban negyedévről negyedévre növekszik, és legutóbb 105 pontot ért el. A többi Nielsen-régió mutatója: Észak-Amerika 96, Latin-Amerika 93, Közép-Kelet, Afrika, Pakisztán 91 pont.

A globális fogyasztói bizalmi index idei második negyedévi átlaga 94, szemben az első negyedévi 93 ponttal.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.