Ősszel megkezdődik a kecskeméti kerülőút építése

Az Európai Unió és a központi költségvetés mintegy 13,6 milliárd forintos támogatásával 2013 őszén megkezdődik a Kecskemétet északról elkerülő út építése – közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NFI) Zrt. kommunikációs vezetője kedden Kecskeméten, sajtótájékoztatón.

  • MTI MTI
Ősszel megkezdődik a kecskeméti kerülőút építése

A 10,3 kilométer hosszú, kétszer egysávos elkerülő úton 7 csomópont épül, 3 felüljáró, 2 aluljáró és egy vadfelüljáró – ismertette a kommunikációs vezető.

Loppert Dániel hozzátette: a beruházás során kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, vadvédő kerítést, zajvédő falat létesítenek, 125 ezer fát ültetnek.

Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere szerint a város legfontosabb közlekedési fejlesztése indul, mert az elkerülő megépítésével teljessé válik a Kecskemét körüli körgyűrű, valamint a 44-es út óriási forgalma teljesen elkerüli a várost.

Zombor Gábor kiemelte: a városnak nem kellett önerőt biztosítani a beruházáshoz, amelynek 85 százalékát az Európai Unió, 15 százalékát a központi költségvetés biztosítja.

Az útnak 2015 nyarára kell elkészülnie. A nyertes kivitelező a Duna Aszfalt Kft.

Loppert Dániel a Kecskemétet érintő közlekedési beruházásokról elmondta: 32 milliárd forint összegben vannak előkészítve útépítések.

Az Európai Unió még futó költségvetési ciklusában megkezdődhet az 54-es főút M5-ös autópályát az 5-ös számú főúttal összekötő szakaszának négysávúra szélesítése.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.