szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brit háztartások életét alaposan megváltoztatta a gazdasági válság, kevesebbet járnak étterembe, spórolnak a fogorvoson, az örömlányokon és a háziállatokon. A levegő viszont tisztább, és többen kertészkednek.

Harry Wallop, a Daily Telegraph publicistája összeszedte a gazdasági válság 15 legnyilvánvalóbb hatását a brit háztartások fogyasztói szokásaira – írja a Pénzügyi Szemle Online blogja. A 15 pont a következő:

  1. a britek kevesebbet járnak étterembe, az éttermek rosszul, a mikrohullámú sütőket és gyorsfagyasztott ételeket gyártó vállalkozások jól jártak;
  2. egyre kockázatosabb lett a külön költözés a bizonytalanság miatt, drága lett a fiatalok kirepülése;
  3. az alkoholfogyasztás 15 százalékkal csökkent köszönhetően az emelkedő áraknak, a megugró adóknak, és a visszaeső jövedelmeknek;
  4. a károsanyag-kibocsátás mintegy 14 százalékkal esett vissza, köszönhetően a kevesebb autónak, az ipari termelés visszaesésének és a több biciklinek;
  5. a britek rákaptak a kertészkedésre, többen termesztenek otthon zöldséget;
  6. a válság azonban magával hozta a brit fogak romlását;
  7. a boltokban hódít a gyengébb minőségű élelmiszer, az erre szakosodott áruházláncok forgalma megugrott;
  8. az éttermekben meredeken visszaesett a desszertfogyasztás;
  9. a televízióban vetített filmeket megszakító kereskedelmi reklámok maximális hossza óránként 7 percről 12 percre nőtt, a televíziós társaságoknak szükségük van a bevételekre;
  10. a szabadon engedett kutyák és macskák száma mintegy 65 százalékos emelkedést mutat a válság kirobbanása óta;
  11. megugrottak ugyanakkor a pizsama- és hálóing-értékesítések, a britek az estéket inkább otthon töltik;
  12. a britek egyre gyakrabban választják a jóval költségkímélőbb zuhanyzást a nagy kád vízben lubickolás helyett;
  13. a nyaralás költségein is vágtak a britek, egyre többen választják a belföldi vakációzást;
  14. a magánoktatás nem mutatott visszaesést, itt azonban a gazdag orosz és kínai szülők csemetéinek köszönhető a szintenmaradás;
  15. az utcalányok pedig mintegy 50 százalékos árcsökkentést voltak kénytelenek elszenvedni, amihez még ráadásul a forgalom visszaesése is társult. 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!