Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Három takarékszövetkezet villámgyorsan kibújt a szektort ledaráló államosítás alól, és kihasználva, hogy Áder János visszadobta a takarékszövetkezeti törvényt, kérvényezték bankká alakulásukat – számolt be az Origo.
Három takarékszövetkezet talált egy kiskaput a takarékok önállóságát felszámoló törvényen, és villámgyorsan kibújt az államosítás alól – számolt be az Origo. A portál információi szerint három, a Buda Cash csoport érdekkörébe tartozó szövetkezetnél (a Takarék Szövetkezeti Hitelintézetnél, a Buda Takarék Szövetkezeti Hitelintézetnél és a Dél-dunántúli Takarék Szövetkezeti Hitelintézetnél) úgy próbálják elkerülni a szektort bekebelező állami kontrollt, hogy bankká alakulnának.
Az általános szabály alól ugyanis az az egy kivétel, hogy azt a takarékszövetkezetet nem terelik az új állami ernyőszervezet alá, amelyik éppen a bankká alakulás folyamatában van. Vagyis a törvény elfogadása előtt már beadta a kérelmét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF), hogy bankká alakulhasson, még folyamatban van az ezzel kapcsolatos felügyeleti eljárása, és legkésőbb december 31-éig meg is kapja az átalakulási engedélyt. (Ez a törvényi hely első körben egyetlen takarékszövetkezetet hozott látványosan kivételezett helyzetbe a jogszabály elfogadásakor: a Videoton tulajdonosa, Garancsi István érdekeltségébe tartozó Duna Takarékot, amely éppen bankká alakul.)
A három kiugró takarékszövetkezet, amelyik most hirtelen beadta bankká alalkulási kérelmét, azután lépett, hogy Áder János visszadobta a parlamentnek a jogszabályt (július 3.). Ha a köztársasági elnök ezt nem teszi meg, akkor esélyük sem lett volna, de így is gyorsnak kellett lenniük, hiszen két nappal később szinte változatlan formában újra elfogadta a parlament a törvényt (július 5.) – írja az Origo. Az viszont erősen kétséges, hogy sikerül a manőver, és a PSZÁF jóváhagyja a bankká alakulási kérelmeket december 31-ig.
A bankká alakulásról ugyanis csak a takarékok közgyűlése dönthet, és a közgyűlés összehívásáig 15 napnak el kell telnie, a kiugró takarékoknak azonban csak 2 napja volt. Amennyiben a PSZÁF szemet is hunyna efölött, az is kétséges, hogy a szokásos engedélyezési folyamat lezárulhat-e év végéig, hiszen a szektorból származó információk szerint jelenleg is van olyan takarékszövetkezet (a Polgári Takarék), amely már közel két éve beadta bankká alakulási kérelmét a felügyelethez, és még az is kérdéses, hogy nekik meglehet-e az engedélyük év végéig.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.