Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Jövő hónapban megkezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek között, a 29 kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz.
A Közbeszerzési Értesítő hétfői száma közli az első szakaszra kiírt nyílt közbeszerzés eredményét. A nyertes – közös ajánlattevőként – a Colas Hungária Zrt. és a SWIETELSKY Magyarország Kft., CHSM Konzorcium néven. A munka eredetileg becsült költsége 38,7 milliárd forint volt, a nyertes – mint a legolcsóbb ajánlattevő – 46,7 milliárd forintért végzi el azt.
A másik ajánlattevő a STRABAG Általános Építő Kft. által vezetett SSD M4-I. Konzorcium, amelynek tagjai: a cseh Subterra a.s. és a lábatlani székhelyű Dömper Kft.
A NIF közleménye szerint az Abony és a Tisza közötti 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű kereszteződés lesz.
A 13 műtárgy összesen 11,3 milliárd forintba kerül. A felüljárók közül három – a 168 méter hosszú Zagyva, a 110 méter hosszú Millér-ér és a 63 méteres Újszász-Szolnok vasútvonal feletti pályahíd – kivitelezési költsége 8,4 milliárd forint. Mivel pályahidakról van szó, mindkét forgalmi irányba külön kell egy-egy hidat megépíteni.
A 13,4 kilométer hosszú munkaterületből 9 kilométer a Zagyva és a Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, így a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, amelynek a kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint. Ez magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is.
A munkaterület megközelítésére a vállalkozónak ideiglenes szállító útvonalakat kell kiépítenie, külön meg kell teremtenie a Zagyva folyón keresztüli átjárást is, hiszen egy többezres nehézgépjármű forgalmat nem lehet Szolnok belvárosán keresztül vezetni. A folyón történő átjárást vagy a meglévő hidak megerősítésével, vagy új – ideiglenes – átjáró megépítésével lehet biztosítani – áll a NIF közleményében.
A pályaszakaszon az átlagosnál több közműkiváltás lesz, így 15 darab, 22-400 kilovoltos közép- és nagyfeszültségű vezeték áthelyezésére van szükség. Az úton 30 kilométer hosszan vadvédő kerítést, 4 ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdő telepítést és közel 1 kilométer hosszan zajvédő fal építését végzi el a nyertes vállalkozó.
A beruházás az Új Széchenyi-terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával – fejeződik be a NIF közleménye.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az amerikai elnök Nobel-békedíjra pályázik.
A digitális közigazgatás továbbra sem állt helyre.