Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Három és fél éves mélypontra süllyedt az összesített fogyasztóiár-index az eurót használó 17 EU-tagállamban.
A fogyasztói árak 1,1 százalékkal nőttek szeptemberben éves összehasonlításban - közölte hétfőn az EU statisztikai hivatala, az Eurostat. Az előző havi adat 1,3 százalék volt. Az elemzők szeptemberre 1,2 százalékot vártak.
Megfigyelők szerint ez az adat arra utal, hogy az Európai Központi Bank (EKB) fenntarthatja a laza monetáris politikát, sőt akár tovább csökkentheti a már most is rekordalacsony, 0,5 százalékos irányadó kamatot, ha megtorpanna a gazdasági növekedés az euróövezetben.
Az EKB feladata, hogy olyan monetáris politikát folytasson, hogy a fogyasztóiár-emelkedés ne érje el a 2 százalékot. Az EKB illetékes testülete szerdán Párizsban tartja szokásos havi kamatdöntő ülését, a várakozások szerint nem fog változtatni az irányadó rátán.
A vártnál is alacsonyabb euróövezeti infláció elsődleges oka, hogy az energiaárak 0,9 százalékkal csökkentek, ezzel ellensúlyozták az élelmiszer, alkohol és dohánytermékek nagyobb, 2,6 százalékos növekedését, amely így is jóval kedvezőbb, mint az augusztusi 3,2 százalék.
Az euróövezet gyengélkedő gazdaságaiban, ahol rekordokat dönt a munkanélküliség, és a megszorítások lefojtják a növekedést, idén meredeken csökkent az infláció, sőt Görögországban, ahol a legsúlyosabb a helyzet, defláció van. Németországban, Európa legnagyobb gazdaságában 1,4 százalék volt az infláció szeptemberben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.