Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Meghiúsult a CFR Marfa - a román államvasút teherszállító részlege - többségi részvénycsomagjának értékesítése, miután a tavasszal meghirdetett privatizációs tender nyertese, a Grupul Feroviar Roman (GFR), a hétfői határidő lejártáig nem fizette ki a szerződésben megállapított 202 millió eurós vételárat - jelentette be hétfő éjszaka Ramona Manescu román közlekedési miniszter.
A GFR a legnagyobb magánkézben lévő román vasúti társaság, amely az 1999-ben alakult, Gruia Stoica román üzletember által ellenőrzött Grampet Group része. Az Agerpres hírügynökség szerint a GFR jelenleg 8000 vagonnal és 260 mozdonnyal működik. A csoportnak több ezer alkalmazottja van a térség országaiban, Magyarországon a Train Hungary és a Grampet Debreceni Vagongyár tartozik hozzá.
Stoica szerint a kilencezer alkalmazottat foglalkoztató CFR Marfa privatizációja azért hiúsult meg, mert az eladó (a román állam) nem szerezte be a CFR Marfat hitelező valamennyi bank jóváhagyását a tulajdonosi struktúra megváltoztatásához, és a versenytanács sem nyilatkozott arról, nem kerül-e a GFR törvénytelen monopol-helyzetbe az állami versenytárs felvásárlása nyomán.
A közlekedési miniszter szerint a román állam teljesítette a magánosítási szerződésben vállalt kötelezettségeit, így a kudarcért a GFR-t terheli a felelősség. Manescu közölte, hogy a román szaktárca újrakezdi a privatizációs eljárást.
A GFR júniusban 202 millió eurót ajánlott a CFR Marfa 51 százalékos részvénycsomagjáért és vállalta, hogy további 200 millió eurót fektet be a cégbe. Előzetesen a bukaresti kormány sürgősségi rendelettel elengedte a CFR Marfa állami tartozásait, és részvényekre váltotta át azokat. A CFR Marfa 400 millió eurós adósságot halmozott fel: az összeg egyik harmada állami adósság, másik harmadával tartozik a CFR infrastruktúra részlegének, a maradékkal pedig a privát szférának.
A CFR Marfa magánosítása egyik lényeges feltétele volt annak, hogy Románia sikeresen lezárta június végén a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött legutóbbi elővigyázatossági hitelmegállapodást és újabbat kössön a pénzintézettel.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.