szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszerkategória értékesítéséből tavaly december és idén szeptember között, az egy évvel korábbihoz képest. Tíz hónap alatt a forgalom mintegy 1170 milliárd forintot ért el.

A piackutató cég adatai szerint a mennyiséget tekintve ugyanakkor 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok ezekből a termékekből, mint egy évvel korábban.

Az élelmiszereken belül a húskészítmények, sajtok és ásványvizek mellett nőtt az otthoni főzés több hozzávalójának értékben mért kiskereskedelmi forgalma, így például az étolaj, liszt, túró és vaj eladása 1 és 7 százalék közötti mértékben emelkedett. 

Az otthoni főzés hozzávalói iránt különösen az északkeleti és a délnyugati megyékben nagy a kereslet: míg a teljes hazai élelmiszer-kiskereskedelem forgalmából az északkeleti üzletek 20, a délnyugatiak pedig 12 százalékkal részesednek, addig ezekhez az átlagokhoz képest 1-5 százalékponttal nagyobb arány jut az említett két régióra többek között a tejföl, étolaj, margarin, liszt, túró, fűszer és ételízesítő bolti eladásából. 

A bolttípusokat vizsgálva a Nielsen megállapítja, hogy a hagyományos kis üzletek stabilan őrizték piaci részesedésüket a legutóbbi években, de most újra nőtt a koncentráció. A 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek 66 százalékos részaránya a cég által mért élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből 1 százalékponttal nagyobb volt, mint egy évvel korábban.

Ez annak a következménye, hogy a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 35 százalékról 36-ra emelkedett. Ezzel egy időben az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!