Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Sokkal több pénz kell a Széll Kálmán tér átszabására annál, mint amit a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros korábban állított, miután a kiviteli tervek elkészülte óta pontosították a műszaki tartalmat és a költségbecslést – írja a szerdai Népszabadság.
A Népszabadság cikke szerint nyilvánvalóvá vált, hogy a Széll Kálmán tér felújításához nem elegendő a feladatra korábban elkülönített kormányzati és fővárosi forrás.
A BKK forrásátcsoportosítással, támogatási szerződések módosításával, feladatok törlésével teremtené elő a hiányzó pénzt. A központ gyors áldást vár a tervre, lévén a kivitelezési pályázatot már szeptemberben, de legalábbis novemberben ki kellett volna írni a határidős támogatási szerződések miatt.
A tér átalakítását célzó koncepciópályázaton győztes Főmterv Zrt., illetve az építészeti konzulensként bekapcsolódó Finta Stúdió programja legalább ötmilliárdba került volna, de egy hasznos minimálprogramot már hárommilliárdból kihozhatónak tartottak. A BKK és a városvezetés viszont váltig állította, hogy elég lesz rá 1,5 milliárd.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készített előterjesztésben viszont már az szerepel, hogy a "Széll Kálmán tér rekonstrukciója 4,8 milliárd forintból valósítható meg teljes körűen, a budai fonódóhoz való kapcsolódás további csaknem 2 milliárdos feladat". Csakhogy a jóváhagyott költségvetési soron továbbra is 1,9 milliárd szerepel.
A hiányzó 2,9 milliárdot a tartalékból szedné össze a BKK az előterjesztésben bemutatott pénzszerzési stratégia révén – ismerteti a Népszabadság.
BKK: 3-5 milliárdos költséget terveztek eredetileg is
A Budapesti Közlekedési Központ szerint a Népszabadság cikke pontosításra szorul, mert a Széll Kálmán tér átépítésének költségei a tervezett 4,8 milliárdos kereten belül maradnak.
A 2011-es központi költségvetésből 3 milliárd forintot irányzottak elő a Széll Kálmán tér felújításának, a térségi tömegközlekedési kapcsolatok fejlesztésének és a budai észak-déli villamoskapcsolat kiépítésének támogatására.
A Széll Kálmán tér átalakításáról a Fővárosi Közgyűlés 2011. augusztus 31-én döntött, és már akkor is 3-5 milliárd forint szerepelt a tervezés és a kivitelezés első ütemének tervezett költségeként, mely állami és fővárosi, valamint uniós források felhasználását jelenti.
A kormány fokozatosan, évről évre biztosítja a tér átépítésének forrását. Ebből adódóan első lépésként 2011 végén 1,5 milliárd forint állami és fővárosi forrást kötöttek le. A beruházás a tervezett módon, a 2014-es költségvetésben szereplő előirányzattal kapja meg a teljes támogatási összeget. A mostani 4,8 milliárd forintos összköltség ezen belül marad tehát – olvasható az erről szóló közleményben.
A budai fonódó villamosközlekedés költségeit külön uniós keretből finanszírozzák, a téren átvezető vágányokat ebből a keretből építik meg – tették hozzá.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.