szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jövőben az Elmű-Émász ügyfelei nem tudják majd számláikat a Díjnet, illetve a Távszámla felületén kiegyenlíteni; a közműszolgáltató ugyanis szakított a szolgáltatókkal. Ehelyett fel kell keresni a társaság saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarjuk számlájánkat, illetve be is akarjuk fizetni azt. A változtatás több tízezer ügyfelet érint, a Díjnet forgalma tizedének mondhat búcsút.

"A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat", olvasható az Elmű-Émász friss, elektronikus ügyfél-tájékoztatójában, s vélhetően ehhez hasonlót kaptak a napokban a Távszámlás ügyfelek is – írja a Pénzcentrum.

Az "is" szócska a fenti közleményben kicsit megtévesztő: a jövőben ugyanis nem lesznek elérhetők a villanyszámlák sem a Díjnet, sem a Távszámla felületén. Ehelyett mindenkinek fel kell keresnie az Elmű-Émász saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarja számláját, illetve be is akarja fizetni azt (akinél él ez a funkció, például nem a netbankon keresztül oldja meg). Ez azonban bizonyos szempontból egyértelmű visszalépést jelent: az elmúlt években minden afelé mutatott, hogy egyetlen internetes oldalon fizethessük be számláinkat, legyen az közüzemi szolgáltatás, vagy éppen biztosítási díj – írja a lap.

Kovács Zoltán, a Díjnetet üzemeltető Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója a lapnak nyilatkozva úgy vélte, félő, hogy a szolgáltatásukat eddig igénybe vevő villanyszámlás ügyfelek egy része ismét a sárga csekk mellett dönt, ami az Elmű-Émásznak sem jó, hiszen drágább megoldás, mint a Díjnet használata. Az elektronikus számlabemutatás nagyjából 30-40 százalékkal olcsóbb az áramszolgáltató számára, mint a sárga csekkes fizetés.

A Díjnetet több mint 70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ami közel negyede a Díjnet teljes ügyfélszámának. Persze sok az átfedés: átlagosan 2,6-2,7 számlával rendelkezik egy ügyfél a Díjnetnél, így valójában nem "vész el" az ügyfelek negyede. Mindesetre a Díjnet forgalma közel tizedével visszaeshet az Elmű-Émász döntése miatt. A felületet használó ügyfelek és a Díjneten elérhető szolgáltatók száma ugyanakkor dinamikusan nő, így magát a céget nem érinti érzékenyen a változás. A lap szerint a fentiek alapján úgy tűnhet, hogy az Elmű-Émász döntését mindössze takarékossági megfontolás vezérelte: nem kell ezután fizetniük a Díjnet- és a Távszámla-szolgáltatásokért, hanem a saját oldalukon mindent olcsóbban intézhetnek. 

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!