szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Növelte eladásait a Renault, a francia autógyártó 2013-ban világszerte 3,1 százalékkal több személygépkocsit és kisteherautót adott el, mint 2012-ben. Az eladott járművek száma összesen 2,628 millió volt.

A cég eladásai Európában 2,4 százalékkal növekedtek egy év alatt, ezzel a Renault 0,4 százalékponttal 9,5 százalékra növelte  részesedését az európai piacon. Az európai növekedés jelentős siker abból a szempontból, hogy a rivális Peugeot veszített piaci részesedéséből. 

Az európai autópiac összességében egy év alatt 1,7 százalékkal zsugorodott, mert a fogyasztók a gazdaság helyzetének bizonytalansága miatt 2013-ban részben elhalasztották autóvásárlásaikat.

A Renault autóeladásainak nagyjából fele származik Európából, fele pedig a világ többi országából. A cég 2014-ben 1 százalékos növekedést vár az európai autópiactól, és 2 százalékos növekedést a világpiactól. Az eladott autók száma alapján a Renault Európa harmadik legnagyobb autógyártója. A cég 2013-as jó teljesítményét segítette, hogy az utolsó negyedévben 13 százalékkal tudta növelni eladásait 2012 utolsó negyedévéhez képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!