Lepipálta a Renault a nagy rivális Peugeot-ot

Növelte eladásait a Renault, a francia autógyártó 2013-ban világszerte 3,1 százalékkal több személygépkocsit és kisteherautót adott el, mint 2012-ben. Az eladott járművek száma összesen 2,628 millió volt.

  • MTI MTI
Lepipálta a Renault a nagy rivális Peugeot-ot

A cég eladásai Európában 2,4 százalékkal növekedtek egy év alatt, ezzel a Renault 0,4 százalékponttal 9,5 százalékra növelte  részesedését az európai piacon. Az európai növekedés jelentős siker abból a szempontból, hogy a rivális Peugeot veszített piaci részesedéséből. 

Az európai autópiac összességében egy év alatt 1,7 százalékkal zsugorodott, mert a fogyasztók a gazdaság helyzetének bizonytalansága miatt 2013-ban részben elhalasztották autóvásárlásaikat.

A Renault autóeladásainak nagyjából fele származik Európából, fele pedig a világ többi országából. A cég 2014-ben 1 százalékos növekedést vár az európai autópiactól, és 2 százalékos növekedést a világpiactól. Az eladott autók száma alapján a Renault Európa harmadik legnagyobb autógyártója. A cég 2013-as jó teljesítményét segítette, hogy az utolsó negyedévben 13 százalékkal tudta növelni eladásait 2012 utolsó negyedévéhez képest.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?