Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egy nem nyilvános repülőtér eddig is létezett Felcsút közelében, azon gyakorolt Bessenyei Péter műrepülő – közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság a Népszabadság mai cikkére válaszul, amely az önkormányzati tervekre hivatkozva azt írta, hogy reptér és szálloda létesül Orbán Viktor falujában.
Évek óta létezik Bodmér és Felcsút térségében egy 2012 áprilisa óta IV-es kategóriájú, nem nyilvános repülőtér, amellyel kapcsolatban új kérelem nem érkezett a Légügyi Hivatalhoz – közölte Varga Erika, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöki légi jogi főtanácsadója hétfőn. Tájékoztatása szerint csak helyrajzi száma alapján tartozik Felcsúthoz a létesítmény, amelyet Bessenyei Péter repülőtér-vezető gyakorlásra használ. A létesítménnyel kapcsolatban új kérelem a hatóság légügyi hivatalához eddig nem érkezett – tette hozzá.
A repülőterek létesítéséről Varga Erika azt mondta, a jelenleg hatályos szabályozás alapján hatféle repülőtér-, és kétféle leszállóhely-kategória létezik. Az I. és II. osztályú repülőtér nyilvános, a többi a nem nyilvános repülőtér-kategóriába tartozik. A nyilvános repülőtereket a közzétett, nemzetközileg elfogadott feltételek szerint bárki igénybe veheti, a nem nyilvános repülőtér kizárólag a tulajdonos engedélyével használható. A repülőterek létesítésének engedélyezése kategóriánként eltérő, és a jogszabályban meghatározott dokumentációt kell benyújtani az engedélyezést végző Légügyi Hivatalhoz.
A Nemzeti Közlekedési Hatósághoz hasonlóan a felcsúti polgármesteri hivataltól is úgy reagáltak, hogy a község helyi építési szabályzatának módosítása múlt év december 28-án lépett hatályba, ennek részét képezte a külterületen lévő, két helyrajzi számú ingatlan övezeti átsorolása közforgalmon kívüli, nem nyilvános le- és felszállópálya céljára.
A terület tulajdonosa, Besenyei Péter műrepülő világbajnok a sportrepülőgépének saját használatú füves le- és felszállópályát hozott létre, amelyre a Nemzeti Közlekedési Hatóság légiforgalmi és repülőtéri főosztálya már korábban kiadta az engedélyt. Más repülőtér létesítését Felcsút önkormányzata nem hagyta jóvá és azt nem is tervezi – tették hozzá.
A Népszabadság online hétfőn azt írta, hogy megadta az engedélyt egy felcsúti repülőtér kialakításához a Légügyi Hatóság és a Közép-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség. A felcsúti önkormányzat napokban közzétett településszerkezeti tervében az szerepel, hogy napirenden van a Bodmér–Felcsút IV. osztályú, saját használatú, közforgalmon kívüli, nem nyilvános repülőtér le- és felszállópályája kialakítása – írták.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A munka minőségét sok kritika érte.
Szokták mondani, hogy a zenész ne politizáljon, de akkor a politika meg ne szóljon bele a zenébe – vélekedett.