Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Négy évtizeddel a vietnami háború vége után szombaton megnyílt a délkelet-ázsiai országban a McDonald's amerikai gyorsétteremlánc első üzlete.
Az amerikai óriás, amelynek a világ több mint száz országában hozzávetőleg 35 ezer étterme van, olyan versenytársai után érkezett meg Vietnamba, mint a KFC, a Burger King és a Pizza Hut, amelyek egy ideje már vetélkednek az ország 90 millió lakosának kegyeiért.
Az elsősorban hamburgereiről ismert lánc első üzlete Ho Shi Minh-városban, Vietnam gazdasági-pénzügyi központjában működik - tavaly a Starbucks is ott nyitotta meg első üzletét -, a több száz érdeklődő közül sokan már jóval a nyitás előtt ott voltak.
"Amerikában ez csak egy hétköznapi étterem, Vietnamban viszont menő McDonald's-ba menni" - mondta egy 25 éves vendég, aki Kaliforniában végezte tanulmányait. Az étteremnek drive-in része is van, amit a robogók országaként ismert Vietnamban nagy örömmel fogadtak. "Nagyon praktikus" - mondta az előbb idézett fogyasztó.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.