szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A két cég egyikét négy pontban marasztalta el a hatóság, többek között a személyes adatok szabálytalan kezelése, a telefonhívások rögzítésére és tárolására vonatkozó szabályok megsértése miatt. A másik cégnél az adatvédelmi rendelkezések be nem tartását kifogásolta a hatóság.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) csaknem tízmillió forint bírsággal sújtott két követeléskezelő céget – írta a Magyar Nemzet.

A lap keddi számában Péterfalvi Attila, a hatóság elnöke elmondta, hogy további ellenőrzések lesznek, három ügyben heteken belül lezárják a vizsgálatot.

A két cég egyikét négy pontban marasztalta el a hatóság, többek között a személyes adatok szabálytalan kezelése, a telefonhívások rögzítésére és tárolására vonatkozó szabályok megsértése miatt. A másik cégnél az adatvédelmi rendelkezések be nem tartását kifogásolta a hatóság.

Nem az adósokat szeretnék ösztönözni a fizetés elkerülésére, csupán törvényes keretek közé kívánják terelni az adósságbehajtást – hangsúlyozta Péterfalvi Attila, aki elmondta, hogy évek óta érkeznek panaszok a lakosságtól a követeléskezelők tevékenysége miatt, ezért fordítanak kiemelt figyelmet erre a területre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!