szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A promóciók, kiárusítások sokszor nem biztos, hogy a legkedvezőbb áron zajlanak, mivel előfordul olyan, hogy a kiskereskedők elinflálják az árakat, mielőtt beindulnának az akciók. Legalábbis az Egyesült Államokban volt áruházi dolgozók elmondása szerint ez a helyzet.

Nem biztos, hogy sok esetben jól lehet járni az áruházi akciókkal, mivel előfordul olyan, hogy a kiskereskedők elinflálják az árakat, mielőtt beindulnának az akciók – írja a Business Insider.

Az egyik nagy amerikai áruházlánc korábbi munkatársának elmondása szerint árazó csoportok járják a boltokat, és az alacsonyabb értékű termékek árát egy-egy nagyobb kiárusítás előtt gyakran megduplázzák, a leárazáskor pedig sokszor egyáltalán nem éri el az árcsökkentés az 50 százalékot (ezzel csökkenne vissza az eredetire a termék ára).

A témával foglalkozó egyik könyv szerzője, Mark Elwood szerint ha a vásárlókat megtanítják a kedvezményes vásárlásra, vagyis a kedvezmények ígéretével becsalogatják őket a boltokba, akkor később is vissza fognak térni, legalábbis a tapasztalat ezt mutatja. A kuponok, kedvezmények "drogként" működnek.

Egy nagy amerikai áruház korábbi vezetője már megpróbálkozott azzal, hogy nem hajtanak végre leárazásokat, és a termékeket az eredeti árukon adják. Ennek következtében ugyanakkor a vásárlók már kevesebb számban áramlottak be az üzletekbe, így az ötlet elbukott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!