Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A magyar kormány elküldte a tavalyi államháztartási adatokat az Európai Uniónak: a GDP 2,2 százaléka volt az államháztartás hiánya. Varga Mihály szerint ezzel Magyarország az Európai Unió "élmezőnyében szerepel", a kormány kedvezőtlenebb számokat prognosztizált.
Az előzetes adatok szerint a GDP 2,2 százaléka volt az államháztartás európai uniós módszertan szerinti hiánya tavaly - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón abból az alkalomból, hogy a magyar kormány elküldte a tavalyi államháztartási adatokat az Európai Uniónak. Magyarország ezzel az Európai Unió élmezőnyében szerepel, és a kormányzati prognózisnál - amely alapján 2,3 és 2,7 százalék közé várta a deficitet a kabinet - kedvezőbb hiányszám alakult ki - hangsúlyozta Varga Mihály. Elmondta: tavaly Magyarország kikerült az európai uniós túlzottdeficit-eljárás alól, és a tavalyi hiányszámok tükrében "jó okunk van azt gondolni", hogy ez az eljárás nem indul újra.
A miniszter szólt arról is: a GDP-arányos államadósság 2013 végére 79,2 százalékra csökkent, így immár harmadik éve mérséklődik az államadósság mértéke, és a tendencia a következő években is folytatódhat. Varga Mihály emlékeztetett: 2010-ben még 83 százalék volt az adósság mértéke. Magyarországon kívül az EU-tagállamok között csak 5 tudta csökkenteni GDP arányos adósságát - tette hozzá. A magyar adósságállomány még mindig nagyon magas, (miután 2002-2010 között majdnem a duplájára nőtt az adósság szintje) ezért is rögzítette a kormány az alaptörvényben, hogy a GDP 50 százaléka alá kell csökkenteni az adósságállomány mértékét - fejtette ki Varga Mihály. Szavai szerint az adósság szintjének csökkentése 2010 óta úgy következett be, hogy ezzel párhuzamosan az állami vagyon is gyarapodott.
Az Eurostatnak elküldött adatok az NGM, a Magyar Nemzeti Bank és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) egyeztetése után születtek - jelezte Varga Mihály.
Banai Péter Benő, az NGM költségvetésért felelős helyettes államtitkára a részletekről elmondta, hogy a 2,2 százalékos hiányon belül a központi alrendszer hiánya az előzetesen közöltnek megfelelően 929,2 milliárd forint volt 2013-ban. A helyi önkormányzatok tavaly 121,9 milliárd forintos többlettel zártak, ez magában foglalja az adósságkonszolidáció keretében előtörlesztett összegeket is, mintegy 40 milliárd forintot. Összességében a kormány és az Országgyűlés által megtett lépések a helyi önkormányzati rendszer tartós, fenntartható finanszírozásának irányába hatottak.
A helyettes államtitkár kifejtette: az államháztartás és az önkormányzatok együttes, GDP-arányos hiánya 2,8 százalék lenne. Az uniós módszertan szerinti deficithez viszonyított eltérés módszertani korrekciók miatt van: ezek magukba foglalják az állami vagyonszerzéseket - például az E.ON megvásárlása miatti állami tőkeemelést, és további vagyongyarapító lépéseket - amelyek azonban nem növelik az uniós módszertan szerinti hiányt, csak az államadósságot - mondta Banai Péter Benő, hozzátéve, hogy az államadósság még így is csökkenő pályán maradt.
A korrekciós tényezők között említette a takarékszövetkezeti integrációs szervezetnek juttatott vagyoni hozzájárulást is. Kifejtette: az Országgyűlés tavaly arról döntött, hogy a kis- és közepes vállalkozások hitelezési tevékenységének bővítése érdekében az állam 135 milliárd forintos tőkeemelést hajt végre az integrációs szervezetben; erről a tételről a kormány hosszan egyeztetett az Eurostattal, amelynek álláspontja szerint ezt a 135 milliárd forintos forrásjuttatást nem kellett állami kiadásként elszámolni. Banai Péter Benő szerint az, hogy 2013-ban ilyen kedvezően alakult a hiány, jó alapot ad az idei költségvetés végrehajtásához is, és a kabinet idén is 3 százalék alatti hiánnyal számol.
Kérdésre válaszolva Varga Mihály kifejtette: az évtized felé lehet aktuális Magyarország eurócsatlakozása. A legfontosabb feltételek közül Magyarország kettőt vagy hármat már teljesít, de a miniszter szerint a versenyképességen még sokat kell javítani azért, hogy egy reális, és a magyar gazdaság szempontjából előnyös dátumot ki lehessen tűzni.
Varga Mihály egy másik kérdésre ismét hangsúlyozta: a kormánynak nincs árfolyamcélja, és bár a költségvetés készítésekor egy bizonyos árfolyamszinttel kalkulálnak, de a büdzsé elég rugalmas ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon a piacon kialakult árfolyamszinthez. Az árfolyam akkor jó, ha a gazdaság stabil növekedését támogatja - fűzte hozzá. Arra a kérdésre, hol kell változtatni a magyar gazdaág versenyképességének további növeléséhez, a miniszter elmondta: a magyar gazdaság már most is sokkal versenyképesebb mint 4 évvel ezelőtt volt, de a következő ciklusban szükség lehet az Új Széchenyi Terv felülvizsgálatára, mert vannak olyan területek, amelyeket be kell vonni az "új gazdaságpolitikai gondolkozásba".
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Nincs egy kézben az állami vagyon, nagy a veszélye, hogy széthordják – figyelmeztet Mihályi Péter közgazdász, az MTA levelező tagja, aki szerint az állam rendszerint a piaci árnál olcsóbban ad el és drágábban vásárol.
A leváltott közlekedési miniszter halála lassított felvételként mutatja az orosz elit körében kibontakozó válságot.
Egy sárkányszörfös nagyon jókor volt jó helyen.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.
A férje brazil, meg ott elismerik a melegházasságot.
Egy hollywoodi film forgatókönyvének lapjaira kívánkoznak az izraeli nukleáris fegyver megszerzésének részletei.
Mexikót is hasonló vámokkal sújtja az amerikai elnök.