Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Átlagosan 2500 forintot költ a magyar egy vásárlás alkalmával. A GfK legfrissebb felmérése szerint egyre többen fizetnek kártyával, és kicsit kevesebben mennek hipermarketekbe.
Nem történt jelentős változás a hazai vásárlási szokásokban tavaly; a családok valamivel ritkábban vettek napi fogyasztási cikkeket, mint az előző évben, az egy-egy alkalommal elköltött összeg viszont átlagosan 2500 forint körül maradt a GfK Kereskedelmi Analízisek 2013 tanulmánya szerint. A GfK szerint a háztartások évi 282 alkalommal vásároltak napi fogyasztási cikkeket 2013-ban, míg egy évvel korábban 285-ször.
A családok egy-egy alkalommal átlagosan 2498 forintot hagytak a kasszánál tavaly, ez az összeg 2012-ben 2469 forint volt. A kártyás fizetések aránya évek óta fokozatosan nő, tavaly már elérte a 27 százalékot a 2012-es 25 százalék után. A hipermarketekben az arány meghaladta a 40 százalékot, továbbra is alacsony viszont a kártyahasználat a kisboltok esetében.
A tanulmány szerint a háztartások a nehezebb körülményekre reagáló fogyasztásra rendezkedtek be az elmúlt öt évben. Ez a kiskereskedelem szerkezetét is befolyásolta.
Elsősorban a hipermarketek pozíciója gyengült kissé, de így is ezekben az üzletekben költik el a napi fogyasztási cikkekre fordított összeg csaknem 25 százalékát a vásárlók. A lakóhelyekhez közeli kisboltok részesedése viszont valamelyest nőtt, 2014-re csaknem elérte a 13 százalékot. A diszkontok stabilan tartani tudták 16,5 százalék körüli piaci részesedésüket.
Az online részesedése egyelőre nagyon alacsony, nem éri el a fél százalékot ezen a piacon. Elsősorban a tartós élelmiszerek, italok kerülnek leggyakrabban az online kosarakba – közölte a GfK.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.