szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Business Insider egy kutatást ismertet, melyben megmutatják, pontosan honnan is kapják a pénzt az amerikai tinik, és azt mire is költik el.

Étel, ruházkodás, technológiai kütyük, cipők, videójátékok, egyéb kiegészítők, illetve a különböző testápolási termékek azok az áruk, amelyekre az amerikai tinik költik pénzüket. A Business Insider egy kutatást ismertet, melyben lebontják, hogyan is költik a tinik pénzüket.

A legnagyobb rész az ételre és a ruházkodásra megy el (egyaránt 21 százalék), 10 százalék jut kiegészítőkre és testápolási termékekre, 8 százalék cipőre, szinte 8 százalék technológiai kütyükre, 7 százalék videójátékokra, 6 százalék pedig mozikra. A tinik pénzük 2 százalékát költik újságra, magazinokra.

A tinik bevételeik jelentős részét még továbbra is szüleiktől kapják, a nagyobb bevétellel rendelkező tiniknél ez az arány majdnem 70 százalékos. Márkák szempontjából a Nike a legnépszerűbb a tinik körében, ám a Forever 21, Action Sports Brands, American Eagle, és a Polo Ralph Lauren is igen kedvelt. Cipőknél a Nike, Converse, Sperry Top-Sider, és a Steve Madden a népszerű, pont ilyen sorrendben.

Érdekesség, hogy egyre több tini, különösen fiú dönt a netes vásárlás mellett: az amerikai tinilányok 26, a fiók 47 százaléka válaszolt úgy, hogy inkább online vásárol, mint boltban. A fiúknál ez 27 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez képest. A legnépszerább közösségi médiaoldalak listáján az Instagram áll az első helyen, ezt a Twitter és a Facebook követi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!