Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Legalábbis tengeri teherforgalom szempontjából. Egy hajózási térképen valós időben meg lehet nézni, hogy mekkora teherforgalmat bonyolítanak az országok, ebből a szempontból Észak-Korea eltörpül déli szomszédja mellett.
A Marine Traffic oldalon élőben lehet követni a teherhajók mozgását, meg lehet nézni, hogy pontosan milyen teherbírású hajók mozognak a világ tengerein. Míg Dél-Korea főbb kikötőinél hatalmas az aktivitás, addig Észak-Korea tengeri kijáratainál alig tapasztalható mozgás – írja a Business Insider.
Megjegyezhető, hogy Észak-Korea rendelkezik vasúti kapcsolatokkal is Kína felé, így úgy is tud kereskedni, ám a közeli Kína kikötőiben is hatalmas az aktivitás, így nem lehet a vasúti kereskedés a válasz minderre a jelenségre. Észak-Korea egyszerűen nagyon keves állammal és nagyon kevés volumenben kereskedik: körülbelül 3,9 milliárd dollár értékben exportál termékeket az ország, ám ez mind semmi Dél-Korea 557, vagy Japán 697 milliárd dollárjához képest.
Hozzátehetjük, hogy Észak-Korea az űrből nézve éjszaka teljesen sötét, szinte semmi világítást nem lehet látni az ország területén, ez is a gazdasági aktivitás alacsony voltára utal.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.