szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kutatás szerint az amerikai HR-esek majdnem mindegyike megnézi a LinkedInt, ha potenciális munkavállalók után kutakodik. Sok munkát kereső ugyanakkor egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy esetleg profiljuk mely jellemzői nem mutatnak túl jól egy önéletrajzban.

A Business Insideren összeszedtek pár tippet, hogyan lehet egy olyan profilt – önéletrajzot – összehozni a LinkedInen, mellyel szinte biztos, hogy kitűnünk a többiek közül. Sok munkát kereső ugyanis nincs tisztában azzal, hogy profiljuk mely jellemzői nem mutatnak túl jól egy önéletrajzban.

Egy szakértő szerint az egyik a legfontosabb az, hogy tegyük publikussá – illetve áttekinthetővé, rendezetté, a lehető legjobban kitöltötté – LinkedIn-profilunkat. Másodszor fontos az, hogy jelenlegi munkahelyünket, pozíciónkat, szektorunkat, és a munkahely helyét is feltüntessük.

Fontos az apró részletekre is figyelni. Ilyen lehet például az, hogy érdemes leírni pozíciónk pontos nevét: ne csak szerkesztőt írjunk, hanem blog- és tartalomszerkesztőt, ha ezzel foglalkozunk. Lehet azzal is kicsit trükközni, hogy ha egy bizonyos városban keresünk állást, akkor lakóhelyünket arra a városra állítjuk át, így elképzelhető, hogy felbukkanunk a HR-esek szűrőjén, akik abba a városba keresnek embereket.

Sokat mond rólunk az is, hogy mely LinkedIn-csoportokhoz csatlakozunk. Különösen ha területet szeretnénk váltani, akkor érdemes lehet a vágyott szektor csoportjaihoz, blogjaihoz csatlakozni, a munkaadók ugyanis ezeket a csoportokat is végig szokták nézni.

A baráti ajánlásoknál emellett sokkal fontosabb lehet az, ha kollégák, volt kollégák írnak rólunk ajánlásokat, ezek professzionális szinten többet jelentenek. Ha mindezen tanácsokat megfogadtuk, akkor nézzük át kétszer is profilunkat, hátha hibát vétettünk, legyen az például helyesírási, vagy az, hogy nem raktunk fel egy fényképet magunkról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!