Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Még zajlik a Nemzeti Vasúti Pályaműködtető Zrt. kialakítása; létrejötte után a MÁV-csoporton belül, százszázalékos állami felügyelet alatt működne - írta szombati számában a Magyar Hírlap.
A vasúti pályahálózatot fenntartó céget a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő alapította, de a MÁV tulajdonába kerülne. Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy az új társaság venné át a pályafenntartáshoz szükséges ingatlanvagyont, és oda kerülnének a munkavállalók is.
Az Európai Unió kifogást emelt az ellen, hogy a vasúti holding része legyen a pályaműködtető cég, de ezt az elképzelést Magyarország mellett parlamenti képviselőin és vasútvállalati vezetőin keresztül Ausztria és Németország is támogatta. Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a lapnak azt mondta: a tízéves stratégiában szerepel új vontatójárművek beszerzése, de jelenleg a személykocsipark megújítása az elsődleges. A program zászlóshajója a saját fejlesztésű, új InterCity-kocsi, forgalomba helyezésének hatósági engedélyeztetése jelenleg zajlik.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.