szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az RTL Magyarország álláspontja szerint reklámadó célja nem más, mint durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse őket. A törvénytervezet szerint ugyanis a 40 százalékos kulcs egyetlen hazai céget érint, az RTL-csoportot üzemeltető M-RTL Zrt.-t.

Megdöbbenéssel fogadta az RTL Magyarország a reklámadóról szóló javaslatot, amely szerintük komolyan veszélyezteti a társaság gazdaságos működését. A Fidesz hétfőn nyújtotta be egyéni képviselői indítvány formájában a reklámadót, ami a teljes médiapiacot megadóztatja. A legtöbb adót a tervezet alapján az RTL-nek kell fizetnie, a 40 százalékos adókulcs ugyanis csak ezt a kereskedelmi tévétársaságot érinti.

A csatorna közleményében azt írta, "álláspontunk szerint ezen adó célja nem más, mint durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát, amely az elmúlt 17 évben bizonyította a pártoktól és így a kormánytól való függetlenségét". Mint írták, a jelenleg tervezett adó – melynek módja és mértéke semmilyen demokratikusan működő országban nem ismert – társaságunkat többmilliárdos veszteségbe taszítaná és ezzel veszélybe sodorná a magyar médiapiac legnagyobb független szereplőjének gazdaságos működését, annak egyes munkahelyeit és bizonyos műsorait.

Az RTL Híradó hétfő esti kiadásában azt mondták, hogy népszerű saját gyártású műsorok szűnhetnek meg a reklámadó, vagy ahogy a csatornánál nevezték a médiaadó miatt.

A reklámadót nem a reklámozónak, hanem a közreadónak kell fiizetnie, így a tévéknek, újságoknak, rádióknak, internetes portáloknak. Így adót kellene fizetnie a Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatóknak, azoknak, akik nem Magyarországon telepedtek le, de napi műsoridejüknek legalább a felében magyar nyelven sugároznak, az interneten magyar nyelvű reklámok közzétételéért, de még a hirdetőoszlopok, ingatlanok, hirdetőtáblák és a járművek után is.

Az adóalap a reklámból befolyt nettó árbevétele, a kulcs pedig sávosan változik. A félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!