szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon – mondta az RTL Group kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője a Handelsblattnak. Arról is beszélt, a tervezett adó egyértelműen az RTL-t célozza, de nem térnek ki a konfliktus elől, és nem hagyják el Magyarországot.

"Attól kezdve, hogy keresztülviszik ezt az adóztatást, nincs többé sajtószabadság Magyarországon" – mondta Andreas Rudas a német üzleti lap pénteki számában megjelent beszámoló szerint.

Az RTL Klub országos kereskedelemi televíziót üzemeltető RTL Magyarország anyavállalatának régiós vezetője hozzátette, a tervezett reklámadó "kísérlet arra, hogy diktatórikus intézkedések nélkül korlátozzák a sajtószabadságot". Szerinte viszont "nem fordulhat elő, hogy ne legyen független sajtó egy Európa közepén fekvő országban".

Andreas Rudas úgy vélte, hogy a tervezett adóteher "egyértelműen az RTL-t célozza".

A társaság azonban nem tér ki a konfliktus elől, és nem kíván megválni magyarországi érdekeltségétől - mondta a luxembourgi központú, a német Bertelsmann többségi tulajdonában álló RTL Csoport térségi vezetője, kiemelve, hogy "eszünk ágában sincs elhagyni Magyarországot".

Lázár János, a Miniszterelnökség vezető miniszter szerdán a reklámadóval kapcsolatos "speciális szempontok" között említette az RTL Magyarország reakcióját is – miszerint a kormány adónak álcázva akarja tönkretenni a vállalatot –, s azt a kabinet nevében visszautasította.

Úgy fogalmazott, hogy "az RTL fenyegeti az országot, megzsarolja a nézőket és a politikusokat. Ezt jó lenne, ha otthon, Németországban gyakorolná, és nem Magyarországon". Szerinte az RTL-nek mint nemzetközi médiavállalatnak sokkal nagyobb terhet kell viselnie a közterhekben, mint eddig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!