szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internet fejlődése, az okoseszközök elterjedése új korszakot nyit a televíziózás történetében, forradalmasítja a televíziózást és megváltoztatja a tévénézésről alkotott gondolatainkat – állítja friss kutatási eredményeire hivatkozva az eNET.

Az eNet a Telekommal közösen készített „Jelentés az internetgazdaságról” címet viselő friss kutatása a tévénézési szokásokkal foglalkozik. A 2014 áprilisában végzett kutatást a 18 év feletti rendszeresen internetező lakosság körében végezték. Ebből leginkább az derül ki, hogy a rendszeresen internetező felnőtt lakosság mintegy négyötöde (79%) esetében a tévénézés már jellemzően nem kizárólagosan végzett cselekvés, hanem csak egy a további, párhuzamosan végzett tevékenységek közül.
 
A felmérésadatai szerint a legtöbbek (27%) által tévénézés közben említett egyéb elfoglaltság a laptopon való internetezés volt, a második helyen (24%) pedig az asztali számítógépen való internetezés. De gyakoriak az olyan háztartási munkák, mint a vasalás, főzés vagy éppen a takarítás is.

Multimédiás tévé vs. tablet, PC, okostelefon
tcl.eu

Az okostelefonos és tabletes internetezés is megjelent a párhuzamos tevékenységek között, bár alacsonyabb elterjedtségük miatt egyelőre még kevesebben említették őket (16, illetve 6 százalék).

Megjelent a több képernyős (ún. multiscreen) tévénézés is az adatokban, ami azt jelenti, hogy a hagyományos tévékészüléken tévézés mellett, illetve helyett már más eszközt (táblagépet, számítógépet, okostelefonot) is használunk tévés tartalomfogyasztáshoz. A rendszeresen internetezők mintegy fele (49%) nézi HD minőségben a tévéadást.

Minden ötödik 18 év feletti internetező rendelkezik tablettel és közülük 17 százalék használja azt élő tévéműsor megtekintésére is (akár alkalmazáson, akár weben keresztül). Hozzájuk képest valamivel magasabb, 23% azok hányada, akik korábbi tévéműsort néznek meg táblagépükön. A legnagyobb arányú mozgóképes tartalomfogyasztás a videónézés; a rendszeresen internetező és tablettel rendelkező felnőtt lakosság 71 százalékáról mondható ez el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!