Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d722501e-7c44-4101-88c2-03e534996726","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A budapesti kerületek többségénél az átlagos négyzetméterár már meghaladja az egymillió forintot.","shortLead":"A budapesti kerületek többségénél az átlagos négyzetméterár már meghaladja az egymillió forintot.","id":"20250109_ingatlan-lakas-dragulas-aremelkedes-negyzetmeterar-ingatlanpiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d722501e-7c44-4101-88c2-03e534996726.jpg","index":0,"item":"52754886-088e-47b3-bf07-65389bbbdb4f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_ingatlan-lakas-dragulas-aremelkedes-negyzetmeterar-ingatlanpiac","timestamp":"2025. január. 09. 13:36","title":"Tavaly ismét elszálltak a lakásárak, már van, ahol 2,9 milliós négyzetméterár alatt nemigen kapunk új lakást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6b7ea08-5e46-499e-af00-46fc23b9a4e8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel nyolc kilométeres szakasz a városon keresztül. ","shortLead":"Közel nyolc kilométeres szakasz a városon keresztül. ","id":"20250109_Budapest-egyik-legfontosabb-utvonalan-csokken-sebesseghatar-Budai-also-rakpart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6b7ea08-5e46-499e-af00-46fc23b9a4e8.jpg","index":0,"item":"4659eb16-d482-48ff-9667-97845b8abaa9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250109_Budapest-egyik-legfontosabb-utvonalan-csokken-sebesseghatar-Budai-also-rakpart","timestamp":"2025. január. 09. 16:10","title":"Csökkentik a megengedett sebességet a budapesti rakpartokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"106b86a9-cacd-4acd-a381-f26f8b51f9a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az agy túlnyomó része felesleges, gondolhatják sokan a tévhit alapján, miszerint csupán a szerv 10 százaléka aktív. Ezt már többször cáfolták: az igazi kérdés az, hogy mekkora részét használjuk valójában.","shortLead":"Az agy túlnyomó része felesleges, gondolhatják sokan a tévhit alapján, miszerint csupán a szerv 10 százaléka aktív. Ezt...","id":"20250110_agy-hany-szazalekat-hasznaljuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/106b86a9-cacd-4acd-a381-f26f8b51f9a2.jpg","index":0,"item":"50d45dbb-a0f8-4d3d-9335-fae8b4ed1986","keywords":null,"link":"/elet/20250110_agy-hany-szazalekat-hasznaljuk","timestamp":"2025. január. 10. 05:50","title":"Tévhit, hogy agyunknak csak a 10 százalékát használjuk. De akkor mekkora részét?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36d0becf-accf-4eca-afa3-42e10deecfc8","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Kreml szóvivője máris reagált.","shortLead":"A Kreml szóvivője máris reagált.","id":"20250109_ormenyorszag-eu-csatlakozas-kezdemenyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36d0becf-accf-4eca-afa3-42e10deecfc8.jpg","index":0,"item":"958da30f-7629-4b99-acdb-6339f59d78d9","keywords":null,"link":"/vilag/20250109_ormenyorszag-eu-csatlakozas-kezdemenyezes","timestamp":"2025. január. 09. 17:42","title":"Kezdeményezi az örmény kormány az ország EU-csatlakozását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ab51b73-a6d3-4b30-92c8-4b29f0f39380","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Barabás Richárd legalább annyit tudott, hogy melyik frakció tagjai a képen szereplő politikusok.","shortLead":"Barabás Richárd legalább annyit tudott, hogy melyik frakció tagjai a képen szereplő politikusok.","id":"20250109_Most-nagyon-meg-fogok-serteni-embereket-Parbeszed-Barabas-Richard-fovarosi-politikus-tisza-part-kepviselok-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ab51b73-a6d3-4b30-92c8-4b29f0f39380.jpg","index":0,"item":"c0888119-872a-4840-9817-bc766abd1e23","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_Most-nagyon-meg-fogok-serteni-embereket-Parbeszed-Barabas-Richard-fovarosi-politikus-tisza-part-kepviselok-kozgyules","timestamp":"2025. január. 09. 14:51","title":"„Most nagyon meg fogok sérteni embereket” – a Párbeszéd fővárosi politikusa nem ismerte fel tiszás képviselőtársait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc5a3d36-d82f-48d6-98c4-839498797818","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250110_Marabu-Feknyuz-Elorehozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc5a3d36-d82f-48d6-98c4-839498797818.jpg","index":0,"item":"2bd2415c-4cd0-4718-a27e-aed7bac0819b","keywords":null,"link":"/itthon/20250110_Marabu-Feknyuz-Elorehozott","timestamp":"2025. január. 10. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Előrehozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyszerűen nem tudja kikerülni a magyar miniszterelnök, hogy hír legyen belőle. ","shortLead":"Egyszerűen nem tudja kikerülni a magyar miniszterelnök, hogy hír legyen belőle. ","id":"20250109_Orban-Viktor-uticel-valasztasaval-buszkelkedik-az-indiai-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b.jpg","index":0,"item":"49b1bad8-1b9b-4482-af94-ebe1e74a4c4f","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_Orban-Viktor-uticel-valasztasaval-buszkelkedik-az-indiai-miniszter","timestamp":"2025. január. 09. 13:41","title":"Orbán Viktorral, mint „az EU legfontosabb vezetőjével” büszkélkedik egy indiai miniszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A dolgozóknak a lap szerint december közepén szóltak, hogy vagy átmennek a kommunikációs feladatok elvégzésére újonnan létrehozott Tájékoztatási és Információs Központhoz, vagy megszűnik a munkaviszonyuk.","shortLead":"A dolgozóknak a lap szerint december közepén szóltak, hogy vagy átmennek a kommunikációs feladatok elvégzésére újonnan...","id":"20250110_kommunikacios-szakemberek-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-tavozas-hatterintermenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"ef0837de-caa7-4572-b5f3-b9be058ed0bc","keywords":null,"link":"/itthon/20250110_kommunikacios-szakemberek-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-tavozas-hatterintermenyek","timestamp":"2025. január. 10. 12:51","title":"Portfolio: Kommunikációs munkatársak sora hagyta ott Lázár tárcájának háttérintézményeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lettország után Magyarországon nőttek leginkább a vasúti jegyárak 2005 és 2012 között, jóval túlszárnyalva az üzemanyagárak növekedését. A 28 tagú gazdasági blokk vasúti közlekedési piac működéséről készült legújabb jelentés, ami riasztó különbségekre is ráirányítja a figyelmet Nyugat- és Kelet-Európa vasúti szektorának fejlődése között.
Kettészakadt Európát mutat a vasúti közlekedési piac fejlődési trendjeiről készült új európai bizottsági jelentés, ami aggasztóan növekvő szakadékra világít rá a kontinens nyugati és keleti fele között. Miközben Nyugat-Európa több országában is másodvirágzását éri például a vasúti személyszállítás, addig az új tagállamok többségében részben a lakosság utazási szokásainak megváltozása miatt riasztóan visszaesett a szektor súlya a személyszállításban – írja a Bruxinfo.
Nagy-Britanniában a 90-es évek közepe óta 70 százalékkal, Svédországban 42, Franciaországban 37, Belgiumban pedig 26 százalékkal többen utaznak vasúton, miközben Görögországban, Lengyelországban, Bulgáriában és Romániában több mint 60 százalékos, a három balti államban pedig 90 százalékos a visszaesés. Bizottsági szakértők megjegyzik, hogy Csehországon és Magyarországon még viszonylag kisebb mértékben zsugorodott a piac. Szakértők szerint a negatív kelet-európai trend fő oka a lakossági utazási szokások megváltozása, ami abban nyilvánul meg, hogy rengetegen utaznak személyautóval. Mivel egyre csökken az utasok száma, az állam is egyre kevésbé szubvencionálja a vasúti közlekedést, ami miatt csökken a járatok száma és emiatt egyre kevesebben választják a vasutat.
A kétévente készülő jelentés megállapítja, hogy az EU egészében 2005 és 2012 között Lettországban és Magyarországon nőttek a legnagyobb mértékben a vasúti jegyárak. Hazánkban például 40 százalékponttal gyorsabban, mint hasonló időszakban az üzemanyag ára. Az EB elemzésében emellett arra a következtetésre jut, hogy az árak jellemzően alacsonyabbak ott, ahol a vasúti társaságok között verseny folyik és az utasok minőségibb szolgáltatásokban részesülnek. Közép- és Kelet-Európa tagállamai közül a cseh piac a legnyitottabb és a szerint ott nagyon pozitív változásokat idézett elő az árak és a szolgáltatások színvonalában a verseny.