Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nagy bajban van a Malaysia Airlines az újabb légikatasztrófa után, de úgy döntöttek, azoknak az utasoknak is visszatérítik a repülőjegyük árát, akik nem visszaváltható útra fizettek be náluk.
A nem visszaváltható, olcsóbb jegyek árát is visszaadja a maláj légitársaság, továbbá ingyenesen át lehet írni a repülőjegyeket más időpontra. A légitársaság kénytelen engedni, miután négy hónapon belül két légikatasztrófa érte járatait.
A két légi katasztrófa miatt nagyon nehéz helyzetbe került a maláj légitársaság – mondta Mohshin Aziz Kuala Lumpur-i légi közlekedési szakértő.
A légitársaságnak már az első tragédia előtt is komoly anyagi gondjai voltak, éveken át folyt a veszteséges vállalat átalakítása. Az eltűnt gép ügye mély sebet ejtett a cégen, az ukrajnai tragédia viszont elképzelhetetlen nehézségek elé állítja.
A Malaysia Airlines naponta körülbelül 1,6 millió dolláros veszteséget könyvel el, és Aziz szerint csodára aligha számíthat. Az ukrajnai tragédia előtt elemzők úgy vélték, hogy a légitársaság legfeljebb még egy évig bírja, pénteken pedig, egy nappal az ukrajnai eset után, 11 százalékkal estek a vállalat részvényei.
Míg az első, mindmáig tisztázatlan körülmények között történt tragédiával kapcsolatosan felvetődött a maláj légitársaság felelőssége, a második eset már nem írható a cég számlájára. Ugyanakkor felróhatják nekik, hogy miért a háborús Kelet-Ukrajna felett reptették a gépeiket, miközben egyes légitársaságok még Ukrajnát is elkerülik újabban.
A csütörtöki tragédia után még kevésbé lesz vonzó a maláj légitársaság az ázsiai utasoknak, akik egyébként is sok más fapados légitársaságok kínálatából válogathatnak.
A sokk szinte tapintható Malajziában. Egy 48 éves Kuala Lumpur-i kereskedő azt mondta: megdöbbentette az ukrajnai eset, de eleinte hinni sem akart a fülének, nem is nagyon értette, hogyan lehetséges az, hogy lelőnek egy maláj utasszállítót Ukrajna felett.
A Malaysia Airlines tavaly csaknem 363 millió dolláros veszteséget könyvelt el.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.