Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A kormány törvénymódosítást kezdeményez egyes, pontosan körülhatárolt esetekben kiszabott e-útdíj-bírságok elengedéséről, a bevezetési időszakban ugyanis a még gyakorlatlan felhasználók díjat fizettek ugyan, de ezt nem mindenben az előírásoknak megfelelően, késve vagy téves bevallás alapján tették.
Több jóhiszemű fuvarozó a jogosultságukat utólag, de legfeljebb a használat észlelését követő nyolc órán belül váltotta meg, vagy az előre meghatározott útvonalról funkcionálisan párhuzamos, adott esetben olcsóbban igénybe vehető szakaszra tértek le. Az ismétlődően elhibázott díjfizetés alkalmanként akár 165 ezer forintos bírság kiszabásához is vezethetett – írja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.
A tárca szerint a probléma a fuvarozók egy kisebb csoportját érinti, a becslések szerint a 100-120 vállalkozás jelentős részét azonban közbeavatkozás híján tönkre is tehetné a felhalmozódott bírságteher megfizetése. Az Országgyűlés ezért a közérdek sérelme nélkül úgy rögzítene egy átmeneti szabályozást, hogy a jogkövető magatartást tanúsítók ne kerüljenek versenyhátrányba a díjat meg nem fizetőkkel szemben.
A kezdeményezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a bírság megfizetésére kötelezett kérelme alapján, esetenként 12 ezer forintos szolgáltatási díj fejében igazolást állíthatna ki, a dokumentum pedig megerősítené, hogy a kérelmező a törvény hatálya alá tartozó esetek valamelyikét valósította meg, és ezért mentesülne a bírság alól.
A kiállított igazolás alapján a rendőrség visszavonná a bírságot kiszabó határozatát, és a törvény lehetővé teheti a visszafizetést is. A törvénytervezet hatálya alá tartozó bírságok összege az előzetes számítások szerint legfeljebb 2 milliárd forint lehet. A díjfizetés szándékos elkerülését azonban az ellenőrző szervek a továbbiakban is következetesen büntetnék.
A kormány még március végén döntött arról, hogy bizottságot hoz létre az elektronikus útdíjjal kapcsolatos bírságok méltányos szabályozásának kialakítására, a mostani törvénymódosító javaslat a szakminisztériumok és a fuvarozói érdekképviseletek képviselőiből megalakult testület folyamatos egyeztetéseinek eredményeként készült el – írja a minisztérium.
A tervezet elfogadásáról az Országgyűlés őszi ülésszaka dönthet.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.