Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
"Startvonalra" került a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése az Örs vezér tere alatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Újra elővette a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalának összekötéséről szóló tervet a BKK, legalábbis a Facebookon most azt írták, a projekt "startvonalra" került.
A cég közölte, már részletesen kidolgozta a megvalósításhoz szükséges javaslatokat, amely a metró és a HÉV Örs vezér tere alatti összekötése mellett a gödöllői HÉV-vonal rekonstrukciójának terveit is tartalmazza. Ide a tervek szerint korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének.
A megfelelően előkészített tervek elengedhetetlen feltételei annak, hogy Budapest sikeresen pályázzon a kivitelezéshez szükséges pénzekre, amint megnyílnak az EU-s közlekedésfejlesztési források – tették hozzá.
A két vonal az Örs vezér terén találkozik, a vasúti pálya jelenleg a Pillangó utca állomásnál süllyed a föld alá, majd Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítanák ki a mínusz 2. szinten. Az új állomásról lehetőség lenne közvetlen gyalogos kapcsolat kialakítására a két nagy bevásárlóközpont, illetve a Kerepesi úti lakótelepek felé.
A metró üzemhatára a közeljövőben is az Örs vezér terén marad, a szerelvények ezen a ponton túl nem közlekednek, a jelenlegi HÉV-szakaszon a felsővezetékes rendszerű üzemet tartanák fenn.
A két rendszer fizikai összekötésével megszűnne az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé, a mai gödöllői HÉV vonalán pedig gyakrabban közlekednek a szerelvények. Az Örs vezér terén az átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható, Gödöllő és a Déli pályaudvar között a menetidő jellemzően mintegy 30 százalékkal csökkenne – tették hozzá.
A HÉV vonalára korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének, amelyek a metró és a mai HÉV vonalán is képesek közlekedni. A szerelvények a tervek szerint 20 méterrel hosszabbak lennének, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és a zsúfoltság elkerülése érdekében 20 százalékkal több férőhellyel rendelkeznének.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Év végén élesedne az unió erdőirtás ellen fellépő kereskedelmi rendelete, ami a világ két kedvenc barna babján túl még további öt termékcsoport behozatalát szabályozná. Sokak szerint a hatályba lépést halasztani kellene, vagy inkább hagyni az egészet a fenébe.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
A zenészek nem küldhetik azt az üzenetet, hogy nem érdekli őket, mi történik az országban, ahol játszanak – ezzel magyarázta Schiff András, hogy nem lép fel az Egyesült Államokban.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
35 fok lehet vasárnap, és ez még csak a felvezetése annak a hőségnek, ami a jövő hét első felében vár az országra.