Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az NFM államtitkára szerint havi 400 forintért még nem fognak más utat választani a budapesti agglomerációból a fővárosba utazó autósok, ennyibe kerül majd ugyanis a megyei autópálya matrica, amivel az M0-ást is használni lehet majd egy megyén belül.
A januártól évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint, ennyi pénzért pedig az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra - mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára, csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Az M0 autópálya déli szakaszát kivéve, valamennyi autópálya és gyorsforgalmi út fizetős lesz a jövő év első napjától, a fizetési kötelezettség a városhatár végét jelző táblánál kezdődik - tette hozzá a helyettes államtitkár. Az M0 déli szakaszára olyan támogatási megállapodást kötött a kormány az unióval, hogy ott nem lehet pályadíjat szedni - indokolta a kivételt Csepreghy Nándor.
Az évi 5 ezer forintos megyei matrica 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat - érvelt a helyettes államtitkár. Aki például Budapesten lakik, de Fejér megyében dolgozik, annak két darab 5 ezer forintos megyei matricát kell vásárolnia, ő is olcsóbban veheti igénybe az autópályát, mint eddig - tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy másutt nem fizetősek a nagyvárosokat elkerülő autópályák, Csepreghy Nándor azt válaszolta, hogy a bécsi körgyűrű, valamint a prágai körgyűrű újabb szakaszai is fizetősek. A Miniszterelnökségtől származó információ szerint az M0 autópálya nem fizetős déli szakasza, az M1 autópályától az M5 autópályáig tart.
A Népszabadság szerdán este írt arról, hogy január elsejétől fizetős lesz a Budapestet elkerülő M0-s körgyűrű, vagyis ezt az utat is csak autópálya-matricával lehet majd igénybe venni. A minisztérium azonban bevezet egy újfajta matricát, az úgynevezett megyekártyát, amellyel egy megyén belül lehet majd használni az autópályákat, a főváros környékén lakóknak így legalább ezt meg kell majd venniük az M0-ás használatához.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.