Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az Európai Unió (EU) által finanszírozott útfejlesztési projekteknek minden esetben meg kell felelniük a rentabilitás kritériumának - nyilatkozta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára pénteken az MTI-nek arra a kérdésre válaszolva, hogy nincs-e ellentmondás a miniszterelnök Napi Gazdaságban megjelent interjúja és az általa korábban elmondottak között.
Orbán Viktor a Napi Gazdaság pénteki számában megjelent interjúban az M0-ás körgyűrű fizetőssé tételéről azt mondta, annak egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé, és csak egységes rendszert tudnak jól működtetni.
A helyettes államtitkár szerint nincs ellentmondás a kormányfő és az általa az uniós forrásból is finanszírozott gyorshálózatra kivetendő úthasználati díjról korábban mondottak között. Az EU által 2010-ig finanszírozott közlekedési projektekben kisebb volt a közösségi támogatási arány a maximális lehetőségnél, emiatt több hazai forrást kellett a beruházás mellé tenni - mondta. E projektek nem állnak meg anélkül, hogy ne vezetnék be azt az útdíjat, ami a hosszú távú minőségi fenntartását biztosítja, mert nem keletkezik az a folyamatos bevétel, ami a folyamatos karbantartást, a működési költséget finanszírozná - fűzte hozzá.
Az útdíj az európai uniós szabvány, finanszírozási és rentabilitási szempontok betartása érdekében kerül bevezetésre - állítja Csepreghy, aki szerint nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy a megyei útdíj bevezetésével olcsóbb lesz az autópálya használat helyben, míg az átmenő tranzitforgalom többet fog fizetni ezért.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerda este erősítette meg, hogy megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.
Januártól egy-egy megye díjköteles útjait újfajta, éves e-matricákkal is használhatják majd az autósok, amelyek ötezer forintba kerülnek majd. A tárca közlése szerint az új, éves megyei matricák használatával a rendszeresen nagyobb távolságra, több megyehatárt átlépve utazók jelentősen csökkenthetik költségeiket. Az új lehetőséggel élve például a Győr-Budapest vagy a Budapest-Dél-Balaton viszonylaton gyakran autózók a négy megyei jogosultság megvásárlásával a 42 ezer forintos éves matrica árának kevesebb mint feléért, 20 ezer forintért juthatnak el úti céljukhoz, tetszőleges számú alkalommal.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.