szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vegyen karácsonyra telefont, táblagépet, háztartási cikket, ruhát vagy könyvet, és máris jó ajándékot választott! Egy húszezres kérdőíves felmérés az idén is azt hozta ki, hogy a kényelem és az ár az online vásárlások legfontosabbnak tartott előnyei.

Az eMag webáruház saját felhasználói körében 2014 novemberében végzett felmérése szerint* az idei karácsonyi slágertermékek többek között a számítástechnikai eszközök, a ruházati termékek, valamint a könyvek lesznek. A webáruház a közel húszezer kitöltő válaszai alapján arra kereste a választ, hogy ebben az évben ki mit szeretne kapni, illetve venni karácsonyra, valamint mennyit költünk karácsonyi ajándékokra.  A felmérésből az is kiderült, hogy az ünnepek közeledtével egyre többen választják a kényelmesebb, kevésbé időigényes online vásárlást, hogy elkerüljék a plázákban tolongó tömeget.
Monitor, tévé - tipikus karácsonyi ajándék
AP
A válaszadók közel 34 százaléka jelölte meg a kényelmet, több mint 25 százalék pedig az árat, mint az online vásárlás legnagyobb előnyét. A nemek szerinti bontást figyelembe véve a férfiak jellemzően az árak miatt vásárolnak interneten keresztül (29,5%), míg a nők számára a kényelem (37,9%) és az idő (17,3%) a legfontosabb. A harmadik leggyakoribb válasz a kínálat volt, mely a válaszadók több mint 16 százaléka szerint a webes vásárlás fő előnye.
A felmérés azt mutatta, hogy a legjobban vágyott termékek most a: telefon, táblagép vagy laptop (49%), televízió és szórakoztató elektronikai eszközök (31%), más számítástechnikai eszközök (26%), háztartási cikkek (26,7%), ruházat: (26,1%), könyv: (23,4%).
A nemek szerinti bontást tekintve a férfiak okoseszközöket (telefon, táblagép és notebook: 50,8 százalék), TV-t és szórakoztató elektronikai cikkeket (37,8%), valamint egyéb számítástechnikai eszközöket (37%) szeretnének ajándékba kapni. A nők pedig szintén okoseszközöket (46,9%), valamint háztartási cikkeket (39,5%), ruhákat (35,7%), és könyvet (31%) látnának szívesen a fa alatt.
Azonban vannak különbségek aközött, amire vágyunk és aközött, amit vásárolni tervezünk idén karácsonykor. A férfiak nagy része okoseszközöket (31,8%), szépségápolási termékeket (35,5%) és háztartási cikkeket (34,7%) tervez vásárolni szeretteinek karácsonyra, a nők pedig ruházati cikkeket (47,5%), szépségápolási termékeket (42,1%), könyveket (39,3%), valamint játékokat (39,3%).
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy átlagosan 35 500 forintot költünk karácsonyi ajándékokra: ez az összeg a férfiaknál túllépi a 37 000-et, a nőknél pedig több mint 33 000 forint. Korcsoportok szerint elmondhatjuk, hogy a 36-45 év közöttiek költik a legtöbbet (körülbelül 39 000 forintot).
A válaszok azt mutatják, hogy az idei karácsonyi szezonban a PC és laptop használók közel 80 százaléka tudja elképzelni, hogy interneten rendelne ajándékot, valamint 47 százalék, hogy fizetne is a világhálón keresztül. Ez az érték a nőkre vetítve közel 39 százalék, a férfiak estében pedig több mint 54 százalék, ami azt mutatja, hogy pillanatnyilag még a férfiak bíznak jobban a netes fizetésben. Az okostelefonon keresztül közel 54 százalék rendelne, és 24 százalék (nők: 20,4%, férfiak: 26,6%) fizetne így. A legjellemzőbb fizetési mód továbbra is toronymagasan a készpénz.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!