szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A törökbálinti képviselő-testület elutasítja, hogy az autópályadíjat az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára és az M0-s autóútra is kiterjesszék - közölte az önkormányzat.

Az agglomerációs települések, így Törökbálint belső úthálózata ma is túlterhelt, az ott élők jelentős környezeti és közlekedési terhelést kényetlenek elszenvedni, "ennek fokozódása ellehetetlenítené a város normális életét" - szerepel a törökbálinti képviselő-testület december 18-i ülésének jegyzőkönyvében, amelyet Elek Sándor fideszes polgármester tett közzé hétfőn.

A képviselő-testület szerint a tervezett intézkedésnek nincs racionális, közlekedésszervezési indoka. Ezért nem támogatják a kormány azon tervét, hogy fizetősek legyenek a Budapestre befutó autópályák körgyűrűn belüli részei, valamint az M0-s autóút egyes szakaszai. A képviselő-testület azt kéri, hogy minden hasonló, agglomerációt érintő döntés előtt egyeztessenek az érintett települések polgármestereivel.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek.

Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt. Kurucz Éva kormányszóvivő hétfőn más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta, január elsejétől az új matricatípusok hozzáférhetővé válnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!