Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Világgazdaság szerint alapvetően megváltoztathatja a magyar húsipar szerkezetét a Csányi Sándor élelmiszer-ipari csoportjához fűződő mohácsi vágóhíd. Már csak egy teljes üzleti évet kell "fél lábon állva" kibírniuk a kombinátszerűen működő húsipari vállalatoknak, amelyek közül többen arra számítanak, hogy a mohácsi nagy vágóhíd 2016-os beindulása után csak a készítménygyártásra koncentrálhatnak – írja a lap.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke elmondta: a Magyarországon vágással és készítménygyártással is foglalkozó üzemeknek talán az a legnagyobb problémájuk, hogy a vágás-darabolást nemzetközi mércével mérve nem végzik eléggé hatékonyan. Így eleve drágább alapanyagból kezdik meg a készítmények gyártását. Ezt a hátrányt a gyártáskor próbálják ledolgozni, ami nem minden üzemnek, illetve nem minden készítmény esetében sikerül.
Éder Tamás megjegyezte: az Európai Unió nyugatabban fekvő országaiban a vágás erősen koncentrálódott. Néhány nagyobb kapacitású, modern üzemben zajlik a vágás, és az így előállított alapanyagot megvásárolva már a kisebb készítménygyártó üzemek is versenyképesek lehetnek.
Az érintett cégeknek ezért kapóra jöhet a Mohácson épülő vágóhíd. Ennek egy műszakban évi egymillió darabos kapacitása európai mércével mérve nem kiugró ugyan, de Magyarországon messze a legnagyobb üzem lesz.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.