Akkora árverseny van, hogy olcsóbb lett a tej, mint a víz

Egy kutatás szerint az Egyesült Királyságban olcsóbb lett a tej, mint a palackos víz. Mindez annak köszönhető, hogy a nagy áruházláncok az utóbbi napokban sorozatban csökkentették áraikat, hogy így igyekezzék megőrizni pozíciójukat az egyre élesedő piaci versenyben.

  • hvg.hu hvg.hu
Akkora árverseny van, hogy olcsóbb lett a tej, mint a víz

Egy liter sajátmárkás tej már olcsóbb bizonyos brit áruházláncoknál, mint egyes palackos ásványvizek – írja a CNBC. A helyzet azért alakult ki, mivel a brit áruházláncok öldöklő árversenybe kezdtek piaci részesedésük megtartásáért. Egy liter tejért több helyen mindössze 43 penny-t kell adni, szemben a víz literjének 44 penny-jével (174 vs. 178 forint).

Az árcsökkentésbe már tavaly nyáron belekezdtek a láncok, hogy ezzel próbálják felvenni a harcot a német diszkontokkal (Aldi, Lidl), amelyek komoly árversenyt diktálnak. Az árverseny a fogyasztók számára mindenképpen jó hír, ugyanakkor a termelők isszák meg az olcsó tej árát: az olcsó kiskereskedelmi árak miatt az ő bevételük csökken.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.