szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kutatás szerint az Egyesült Királyságban olcsóbb lett a tej, mint a palackos víz. Mindez annak köszönhető, hogy a nagy áruházláncok az utóbbi napokban sorozatban csökkentették áraikat, hogy így igyekezzék megőrizni pozíciójukat az egyre élesedő piaci versenyben.

Egy liter sajátmárkás tej már olcsóbb bizonyos brit áruházláncoknál, mint egyes palackos ásványvizek – írja a CNBC. A helyzet azért alakult ki, mivel a brit áruházláncok öldöklő árversenybe kezdtek piaci részesedésük megtartásáért. Egy liter tejért több helyen mindössze 43 penny-t kell adni, szemben a víz literjének 44 penny-jével (174 vs. 178 forint).

Az árcsökkentésbe már tavaly nyáron belekezdtek a láncok, hogy ezzel próbálják felvenni a harcot a német diszkontokkal (Aldi, Lidl), amelyek komoly árversenyt diktálnak. Az árverseny a fogyasztók számára mindenképpen jó hír, ugyanakkor a termelők isszák meg az olcsó tej árát: az olcsó kiskereskedelmi árak miatt az ő bevételük csökken.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!